سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توییتر حساب کاربری چند روزنامه نگار فلسطینی را تعلیق کرد

شبکه اجتماعی توئیتر بی ذکر هیچگونه علتی حساب کاربری چند روزنامه نگار فلسطینی در این شبکه اجتماعی را تعلیق کرد.

با وجود اینکه «ایلان ماسک» مدیرعامل توییتر خود را طرفدار آزادی بیان معرفی می‌کند، به نظر می‌رسد در سیاست‌هایی که او در این شبکه اجتماعی اعمال می‌کند نوعی شکاف عمیق وجود دارد. توییتر اخیراً حساب کاربری روزنامه نگار فلسطینی مستقر در واشنگتن را به بهانه گزارش وی درباره اقدامات خشونت آمیز نظامیان رژیم صهیونیستی به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی «راشا تودی»، شبکه اجتماعی توییتر قبلاً نیز حساب کاربری برخی دیگر از فعالان رسانه‌ای فلسطینی را بدون ذکر علتی به حالت تعلیق در آورده بود. آخرین پستی که روزنامه نگار فلسطینی در حساب کاربری توییتری خود قبل از تعلیق شدن آن منتشر کرده بود، انتشار دو عکس از مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی در زمان حمله به یک فلسطینی غیر مسلح بود که وی در نهایت به شهادت رسید.

«سعید عریقات» روزنامه نگار فلسطینی الاصل و سردبیر دفتر واشنگتن روزنامه «القدس» در این خصوص توضیحات بیشتری به ما ارائه می‌دهد. سعید می‌گوید گزارش‌های وی درباره خشونت‌ها علیه فلسطینیان، دلیل اصلی تعلیق حساب کاربری او در توییتر است.

وی گفت: به نظر من موضوع (تعلیق حساب کاربری توییترم) مرتبط با تنش‌ها میان صهیونیست‌ها و فلسطینیان است. قطعاً من با صدای بلند صدای خود را به همه خواهم رساند تا همه بدانند که در فلسطین چه تحولاتی در خصوص فلسطینیان و زندگی روزانه آن‌ها در سایه این خشونت‌ها در حال روی دادن است. من در یک نشست خبری اعلام کردم شاید دلیل تعلیق حساب کاربری توییترم توسط کسانی که منافعشان در گرو حمایت از اسرائیل است، با قصد آزار رساندن به من یا حتی موارد بی پایه و اساس دیگر صورت گرفته است.

این روزنامه نگار فلسطینی افزود: من واقعاً به این نتیجه رسیده ام که با چنان لابی مستحکمی از رژیم صهیونیستی در آمریکا مواجه هستیم که قبلا چنین چیزی را درباره لابی صهیونیستی نشنیده بودم. اطلاع دارم که ایلان ماسک بدون هیچ دلیلی حساب کاربری برخی روزنامه نگاران آزادی خواه را تنها به دلیل اینکه به موضوع فلسطین پرداخته بودند، تعلیق کرده است و گرنه هیچ دلیل دیگری برای این کار وجود نداشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.