سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه اقتصاد دریا محور در مازندران تدوین می شود

برنامه عملیاتی اقتصاد دریا محور در مازندران تدوین می‌شود.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با بیان اینکه برنامه عملیاتی اقتصاد دریا محور در استان تدوین می‌شود، گفت:این برنامه با هدف توسعه گردشگری دریای-ساحلی، افزایش مراکز گردشگری دریایی، آزادسازی و ساماندهی سواحل استان و ساماندهی مجموعه‌های اقامتی در اختیار دستگاه‌های اجرایی، تدوین می‌شود.

او ایجاد عرصه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی در محدوده‌های گردشگری ساحلی و دریایی را از دیگر اهداف و برنامه عملیاتی تدوین طرح اقتصاد دریا محور برشمرد و افزود:توسعه اقتصاد صنایع‌دستی حمایت از ایجاد و احداث عرصه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی در محدوده‌های گردشگری ساحلی و دریایی دارای توان جذب گردشگر، در این برنامه پیش‌بینی می‌شود.

برزگر گفت: در حال حاضر یک دهکده صنایع‌دستی در شهر ساحلی رامسر فعال است که توسط بخش خصوصی شروع به کار کرده و مالکیت کیوسک‌ها یا غرفه‌ها با صنعتگر بخش خصوصی است و برخی به صورت مالک و برخی به صورت استیجاری در این مکان فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه آنچه از تجربه اجرای این طرح به‌دست آمده نشان می‌دهد ایجاد چنین عرصه‌هایی برای عرضه و فروش صنایع‌دستی مورد توجه مخاطبان و گردشگران محدوده‌های ساحلی است، افزود: این مدل از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است و جزء سرمایه‌گذاری‌های با باز خورد عالی محسوب می‌شود و در توسعه فرهنگی و اجتماعی نیز موثر است.

او افزود: در صورت وجود زمین‌های دولتی به شرط اجاره ۹۹ ساله یا زمین‌های منابع طبیعی، سرمایه‌گذاران متقاضی برای احداث دهکده‌ها، کیوسک‌ها بازار‌های سنتی عرضه، فروش و تولید صنایع‌دستی وجود دارند.

بزگر گفت: حمایت از ایجاد بازارچه‌ها و عرصه‌های عرضه و فروش صنایع‌دستی یکی از احکام پیشنهادی در برنامه هفتم توسعه در بخش صنایع‌دستی استان است ایجاد این عرصه‌ها یا مراکز در محدوده‌های طرح‌های تفریحی و توریستی گردشگری ساحلی و دریایی یا اسکله‌ها از جمله مسائلی است که باید به ان اهمیت بیشتر داده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.