سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تهیه کتاب تاریخ شفاهی والدین شهدای آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان غربی گفت: بخش اعظمی از کتاب تاریخ شفاهی از والدین شهدای این استان تا آخر امسال منتشر می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت:‏ کتاب تاریخ شفاهی از والدین شهدای این استان از سال‌ها قبل در دست تهیه و تدوین بوده و تا آخر امسال بخش اعظمی از آن آماده انتشار خواهد شد.

حجت الاسلام داوود میرزایی ادامه داد: جامعه نیاز به یک تاریخ شفاهی از خانواده شهدا دارد که باید به صورت مدون جمع‌آوری شود؛ نزدیکترین افراد به شهدا، خانواده‌هایشان بودند که با اخلاق و روحیات آنها، آشنا بوده و رفتارهای شهید را به خوبی می‌شناسند.

وی تصریح کرد: مادران شهدا دِین خود را با تقدیم جگرگوشه‌هایی که سالها برای تربیت آنها تلاش کردند، ادا کردند. از خودگذشتگی آنها دو برابر و مضاعف است زیرا عصاره جان خود را تقدیم اسلام کردند.

مدیرکل بنیاد شهید آذربایجان غربی با اشاره به به ابعاد گسترده فعالیت هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا افزود: عزت و آزادی کشور را مدیون شهدا و خانواده‌های آنان هستیم بنابراین تکریم و تجلیل از خانواده شهدا به ویژه مادران شهدا، اهمیت بسیاری دارد چراکه مادران نقش ویژه و اثرگذار و کلیدی را در دوران جنگ ایفا کردند.

حجت الاسلام میرزایی‏ رسیدگی به مشکلات خانواده شهدا را یک تکلیف برای مسوولان برشمرد و افزود: دیدار و تکریم خانواده معظم شهدا و جانبازان وظیفه هر فردی است تا دین خود را نسبت به خون شهدا ادا کنند چرا که رشد و بالندگی کشور مرهون فداکاری شهدا و جانبازان دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم و امنیت است.

وی ادامه داد: همچنین طرح سپاس و تکریم به خانواده شهدا با هدف دلجویی و بررسی مشکلات و مطالبات این خانواده‌ها در قالب ترویج فرهنگ شهدا در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی از ساخت تندیس سردار قاسم سلیمانی در مهاباد خبر داد و اظهار کرد: هماهنگی لازم برای ساخت و محل نصب این تندیس در ورودی شهر مهاباد در آستانه سالروز شهادت سردار دل‌ها انجام شده است.

۱۰ هزار و ۲۰۰ پرونده شهید در آذربایجان غربی به ثبت رسیده که از این تعداد ۴۰ درصد شهدا در جبهه‌های جنگی خارج از استان و حدود ۶۰ درصد آنان در مرزهای داخل استان و درگیری با عوامل ضد انقلاب به شهادت رسیده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.