سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرشدن ۷۷ درصد حجم سد کوثر گچساران ارمغان بارندگی‌ها

مدیر عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۷ درصد حجم سد کوثر گچساران پر شده و درحال حاضر ۴۲۳ میلیون متر معکب آب دارد.

آرش مصلح بارش‌های امسال در کهگیلویه و بویراحمد را عامل ورود حجم خوبی آب به سد‌های استان عنوان کرد و گفت: حجم سد کوثر حدود ۵۳۰ میلیون متر مکعب است که بر اثر بارش‌های اخیر تا کنون ۴۲۳ میلیون متر مکعب، معادل بیش از ۷۷ درصد آن پر شده است.

او با بیان اینکه سد کوثر، سد اول کشور از لحاظ پرشدگی مخزن را به خود اختصاص داده است، افزود: سد شاه قاسم نیز ۹ میلیون متر مکعب حجم دارد که تاکنون یک میلیون متر مکعب آن پر شد ه است.

مصلح می‌گوید: سد شاه قاسم در یک رژیم بارشی متفاوتی قرار گرفته است و آبگیری این سد در فصل زمستان و بهار از طریق چشمه‌های درون سد انجام می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به بارش برف و بارانی که امسال داشتیم پیش بینی می‌شود هردو سد استان به صورت کامل پر شوند و دغدغه را از بابت تامین آب نداشته باشیم.

مدیر عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه بیشترین بارش استان در ۲ ایستگاه طسوج سرفاریاب و سپیدار بویراحمد بوده گزارش شده است، گفت: تاکنون بیش از ۳۳۰ میلی متر بارش در این دو ایستگا‌ها ثبت شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: میانگین بارش استان تاکنون بیش از ۲۱۰ میلی متر است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۶ میلیمتر افزایش نشان می‌دهد.

به گفته مصلح؛ بیش از ۸ ملیارد مترمکعب در استان روان آب و ۱۱ میلیارد متر مکعب بارش داریم که این حجم بارش فقط در ۴ ماه از فصل‌های سال اتفاق می‌افتد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.