سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام بیش از ۴۲ هزار ماموریت اورژانس در استان زنجان

از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۳۶ هزار تماس تلفنی با اورژانس زنجان ثبت شده است.

تقی‌لو رییس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: شمار تماس‌های ثبت شده با اورژانس این استان طی ۹ ماهه امسال ۱۳۶ هزارو ۲۳۰ مورد بوده که از این تعداد ۴۲ هزارو ۴۲ مورد منجر به اعزام شده است.

تقی‌لو افزود: از مجموع آمار یاد شده در این مدت ۲۹ هزار و ۷۶۵ ماموریت، شهری و ۱۷ هزارو ۷۲۳ ماموریت نیز جاده‌ای بوده است.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ۶۳ پایگاه فوریت‌های پزشکی در این استان فعال است افزود : از این تعداد ۴۰ پایگاه جاده ای، ۲۲ پایگاه شهری و یک پایگاه دیگر نیز اورژانس هوایی است.

تقی لو با بیان اینکه در زمان حاضر اورژانس استان ۱۰۷ دستگاه آمبولانس دارد و در انجام ماموریت‌ها به کارگیری می‌شود ادامه داد: اورژانس استان ۴۸۰ نیروی انسانی دارد که در تمامی پایگاه‌های استان اعم جاده‌ای و شهری در حال خدمت رسانی هستند.

وی با بیان اینکه با جانمایی استاندارد پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ در این استان، زمان رسیدن به بالین بیمار به کمتر از استاندارد‌های کشوری رسیده است و این موضوع اهمیت زیادی دارد، اظهار داشت: مدت زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت‌های شهری و جاده‌ای به میانگین پنج دقیقه در شهر و ۱۱ دقیقه در جاده‌ها منجر شده است.

این مسوول خاطرنشان کرد: هم اکنون به لحاظ استاندارد فاصله ۳۰ کیلومتری استقرار پایگاه‌های اورژانس در جاده‌های استان رعایت شده و این در حالی است که در صورت بروز حوادثی از قبیل تصادف و یا واژگونی اتوبوس حتی آمبولانس‌های پایگاه‌های داخل شهری نیز به محل اعزام می‌شوند که بروز این مساله در مواقعی از جمله پیک کاری مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.