سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمانیه:

دشمن، هویت ملی، دینی و خانوادگی ما را هدف قرار داده است

استاندار فارس گفت: آنچه که از سابقه اصناف و بازاریان در ذهن داریم اینکه آن‌ها هواره همراه و پشتیبان دین، کشور و انقلاب بوده و هستند و خواهند بود.

محمد هادی ایمانیه در همایش اصناف در شیراز گفت: اصناف و بازاریان هم در دوران انقلاب، هم در دوران دفاع مقدس و پس از آن در صحنه‌های مختلف از جمله مبارزه با کرونا در حمایت از افراد و اقشار آسیب دیده و آسیب پذیر شاهکار کردند و همیشه پیشگام و پیشرو بودند.

او با اشاره به مشکلات ایجاد شده در مقابل فعالیت اصناف و بازاریان در جریان اغتشاشات اخیر از سوی ضد انقلاب گفت: در جریان این حوادث برخی صنوف از ترسِ تهدید‌ها فعالیت خود را متوقف کردند که البته با توجه به اینکه نیروی انتظامی و بسیج در بحث تامین امنیت آن‌ها با جدیت وارد عرصه شد انتظار داشتیم که اصناف هم به میدان بیایند و فعالیت خود را بدون ترس از تهدید‌ها ادامه دهند.

استاندار فارس گفت: در حوادث اخیر در ۹۵ درصد شهرستان‌ها مشکل تعطیلی صنوف را نداشیم و فقط در چهار شهرستان مواردی از تعطیلی گزارش شد که عدم فعالیت آن‌ها ناشی از همان تهدید‌ها بود.

او گفت: طی همین مدت تعدادی از صنوف به دلایلی توسط مرجع محترم قضائی پلمب شدند که با تصمیم شورای تامین استان این صنوف نیز رفع پلمب شدند و اگر مواردی هم باقیماننده می‌توانند مراجعه کنند تا مشکلشان حل شود.

ایمانیه گفت: طی دو سه ماه اخیر در کشور به معنای واقعی شاهد جنگ احزاب معاصر بودیم و هر کدام از این جریان‌ها بر طبل تجزیه‌ی کشور و جدایی کردستان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان، خوزستان و هرمزگان می‌کوبیدند. تمام این گروه‌ها و جریان‌ها تا پیش از اتفاقات اخیر همواره در پشت پرده با هم دعوا داشتند، اما در جریان حوادث اخیر دیدیم که آن‌ها در کنار هم قرار گرفتند تا اتحاد کشور را از بین ببرند، اما باز هم موفق نشدند.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: دشمن امروز به شکل بسیار جدی‌تر هویت ملی، دینی و خانوادگی ما را هدف قرار داده و انتظار داریم که اصناف به رفع فتنه‌ی دشمن کمک کنند و بکوشند که تاثیر تبلیغات دشمن بر روی فرزندان جوان کشور به حداقل برسد.

او با تاکید براینکه دشمن به دنبال این است که هویت دینی، ملی و خانوادگی مردم و به ویژه نسل جوان ما را از بین ببرد، گفت: دشمن به دنبال این است که این نظام و سیستم را ناکارآمد جلوه دهد و اظهار می‌کند که دولت فقط نشسته تا معجزه‌ای می‌شود، اما دولت سیزدهم، امروز با جدیت مشغول فعالیت است تا بتواند مشکلات کشور و استان را حل کند و قطعا کمک اصناف و بازاریان می‌تواند در این راه موثر باشد.

استاندار فارس، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به گلایه آیت الله دژکام امام جمعه شیراز از وضعیت پتروشیمی‌های این استان گفت: بعد از ۱۵ سال که از مصویه دولت در خصوص پتروشیمی‌های داراب، فسا، جهرم و فیروزآباد می‌گذرد، به زودی و با توجه به رفع این بن بست‌ها شاهد آغاز فعالیت‌های عمرانی در پایین دست آن‌ها خواهیم بود.

ایمانیه، در خصوص پروژه خط دوم انتقال آب سد درودزن به شیراز هم گفت: امیدواریم که با اتصال این خط به شبکه آب شیراز تا پیان امسال، در تابستان سال آتی مشکل نداشته باشیم.

او گفت: در زمینه احتمال مواجه استان و شیراز با مشکل آب در تابستان امسال نگرانی‌هایی داشتیم که از این مقطع با تدبیر و اقدامات مناسب عبور کردیم.

استاندار فارس، یکی از راهکار‌های تامین آب مورد نیاز استان را طرح انتقال آب خلیج فارس دانست و گفت: بر همین اساس، بنا داریم بخشی از آب مورد نیاز استان را از طریق خط لوله شماره پنج که از سمت شهرستان لامرد وارد استان می‌شود تامین کنیم که هم اینک کار لوله گذاری آن به سمت شیراز، مرودشت و در نهایت آباده در حال انجام است.

مصمم به رفع موانع پیش روی تولید کنندگان هستیم

ایمانیه در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، گفت: در اولین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مصوبات یکسال اخیر ستاد که بیش از ۳ ماه از تصویب آن‌ها گذشته و اجرایی نشده است را مطرح کنیم و دلایل حل نشدن مشکلات آنان را بررسی کنیم.

او گفت: مصمم به رفع موانع پیش روی تولیدکنندگان استان هستیم. در این جلسه ۲۵ پروژه را که عمدتا مرتبط با صنایع بودند بررسی کردیم و بنا بر ویژگی‌های هرکدام تصمیماتی را اتخاذ کردیم.

استاندار فارس بر لزوم بررسی مصوبات جلسات یکسال گذشته تاکید کرد و گفت: مصوب کردیم در جلسه هفته آینده مصوبات یکسال اخیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که بیش از ۳ ماه از تصویب آن‌ها گذشته و اجرایی نشده است را مطرح کنیم و دلایل حل نشدن مشکلات آنان را بررسی کنیم.

او گفت: گزارشاتی که واصل می‌شود نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل اجرایی شده است لذا مصمم هستیم علاوه بر بررسی مصوبات، علت حل نشدن مشکلات آنان را مرتفع کنیم.

ایمانیه با بیان اینکه عمده مشکلات در حوزه بانک‌هاست، گفت: امیدواریم در برنامه هفتم توسعه کشور روند فعالیت بانک‌ها در کشور تغییر محسوسی داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.