سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهار آلودگی‌های نفتی در اروندرود

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر با اشاره به ورود آلودگی نفتی به اروندرود گفت: از ورود بیشتر آلودگی نفتی به اروندرود جلوگیری و میزان آن کنترل شد.

رضا جاوید رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرمشهر گفت: صبح امروز گزارش وقوع آلودگی نفتی در اروندرود به اداره محیط زیست رسید و گروهی از این اداره برای بررسی و ارزیابی آلودگی و محل اعزام شد.

وی منشاء آلودگی را از حوضچه (آر اُ پی) داخل پالایشگاه و خروج آن از کانال اسکله شماره ۹ به اروندرود اعلام کرد و بیان داشت:با هماهنگی اداره بندر آبادان و بهره‌گیری از تجهیزات لازم سدی از مواد جاذب برای جمع آوری و پیشگیری از انتشار بیشتر آلودگی‌ نفتی شامل مواد هیدروکربنی سنگین ایجاد و مانع گسترش آلایندگی نفتی شد.

جاوید گفت:پس از مشخص شدن میزان آسیب به محیط زیست قطعا از عوامل ایجاد این آلودگی شکایت خواهد شد ضمن در چند سال گذشته شکایتی در این خصوص علیه پالایشگاه آبادان در دادگاه مطرح شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی آبادان در این باره اظهار کرد : پس از مشاهده آلودگی نفتی در سطح آبراه اروند و در کنار اسکله‌ها و شناورهای بندر آبادان تیم عملیاتی ۱۲ نفره بندر آبادان وارد عمل شد.

کامبیز مالکی‌زاده افزود : این تیم در اولین اقدام خود با استفاده از یک فروند یدک کش ، کار مقابله با آلودگی را آغاز و برای پیشگیری از گسترش آن در سطح آب این رودخانه ، از بوم‌های جاذب و باد شونده هم بهره گیری کرد.

وی افزود: با توجه به وسعت این آلودگی که از پالایشگاه نفت آبادان تا شیلات این شهرستان و حدودا به طول دو کیلومتر و عرض ۱۰۰ متر از با بندر خرمشهر ، اعلام نیاز به یک تیم معین عملیاتی شد که در کمترین فرصت، نیروی عملیاتی این بندر به محل آلودگی رسید و همسو با دو تیم عملیاتی مستقر بندر آبادان و پالایشگاه نفت این شهرستان ، وارد فاز عملیات مقابله با آلودگی شد.‌

وی گفت: برای خروج و انتقال آلودگی نفتی ، از اسکیمر (دستگاه مکنده) که توسط اداره بندر خرمشهر تامین شده استفاده می شود.

مالکی زاده با اشاره به اینکه این آلودگی به شکل پراکنده است افزود : در حال حاضر و با اقدام به موقع نیروی عملیاتی ، آلودگی نفتی تحت کنترل است و از گسترش آن پیشگیری به عمل آمد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.