سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توریسم درمانی، ظرفیتی نهفته در گذرگاه زمینی دوغارون

رفت و آمد بیش از یک میلیون مسافر ایرانی و خارجی از مرز دوغارون بین دو کشور ایران و افغانستان، ظرفیت مهمی در راه اندازی صنعت توریسم درمانی است.

مهدی دونده فرماندار تایباد در حاشیه بازدید از پایگاه بهداشت مراقبت مرزی دوغارون گفت: در توریسم درمانی، ظرفیتی نهفته در گذرگاه زمینی دوغارون حال حاضر با توجه به فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم در افغانستان، به طور معمول بیماران این کشور همسایه به ویژه ولایت هرات، جمهوری اسلامی ایران را برای انجام خدمات درمانی خود انتخاب می‌کنند.

او افزود: پایین بودن نرخ خدمات بهداشت و درمان در ایران و پیشرفت‌های علمی پزشکان ایرانی، جایگاه توریسم درمانی کشورمان را در منطقه ارتقاء داده که این خود نقش زیادی در توسعه توریسم درمانی سطح کشور دارد.

فرماندار تایباد  با اشاره به اینکه روزانه بیش از سه هزار مسافر ایرانی و خارجی، راننده و فعالان بخش‌های اقتصادی در معبر زمینی دوغارون رفت و آمد دارند، ادامه داد: مرز رسمی دوغارون برای ورود و خروج اتباع افغانستان به ایران، یکی از مهمترین مبادی ورودی به شمار می‌رود که از این حجم بالای تردد در حوزه توریسم درمانی باید استفاده کرد.

دونده بیان کرد: هرات یکی از مهمترین ولایت‌های کشور افغانستان است که در فاصله ۱۲۰ کیلومتر مرز دوغارون قرار دارد و این خود ظرفیت مهمی برای جذب گردشگران و ارائه خدمات پزشکی به آن‌ها است.

او تصریح کرد: درپی اتفاقات و حوادث افغانستان که منجر به مصدوم شدن تعدادی از افراد می‌شود، در راستای خدمات بشردوستانه می‌توان امکانات درمانی در این شهرستان مرزی را افزایش و ارتقاء داد.

فرماندار تایباد تاکید کرد: قرابت‌های فرهنگی و مسافت کوتاه برخی شهر‌ها و روستا‌های افغانستان با تایباد، می‌تواند زمینه مناسبی برای جذب بیماران افغانستانی باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.