سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطر افت فشار در استان‌های شمالی

مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت:استان های شمالی در معرض خطر افت فشار گاز قرار دارند.

قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران در جلسه شورای فرهنگی منطقه ۴ صنعت نفت استان‌های گیلان، مازندران و گلستان در مجتمع نفت محمودآباد با بیان اینکه استان‌های مازندران و گیلان در معرض خطر افت فشار قرار دارند، گفت: متأسفانه با کاهش دما، مصرف گاز طبیعی در استان‌های شمالی افزایش قابل‌ملاحظه‌ای داشته و تداوم این مصرف افزایشی ممکن است این استان‌ها را با افت فشار گاز روبرو سازد.

او با بیان اینکه اولویت شرکت گاز مازندران فرهنگ‌سازی نسبت به رعایت الگوی مصرف است، افزود: استان‌های شمالی در انتهای خط شبکه گازرسانی کشور قرار دارند و عدم صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی ممکن است این استان‌ها را با افت فشار مواجه کند.

مایلی رستمی گفت: از مشترکان خانگی می‌خواهیم دمای محیط خانه را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند.

او با اشاره به اینکه امسال ۵۰ هزار مشترک خانگی و ۳۰۰ واحد صنعتی به مشترکان استان اضافه‌شده است، افزود: افزایش مشترکان و سرمای هوا از دلایل افزایش مصرف گاز در استان بوده است.

مایلی رستمی با بیان اینکه مجموعاً سه هزار روستای مازندران نیازمند فرهنگ‌سازی در حوزه اصلاح الگوی مصرف هستند، گفت: سه برابر مصرف گاز اروپا را داریم و اصلاح این آمار تکان‌دهنده نیازمند فرهنگ‌سازی در خصوص اصلاح الگوی مصرف بین اقشار مختلف جامعه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۳۶ ۰۴ دی ۱۴۰۱
با این اوضاع فکر کنم باید بریم هیزم جمع کنیم
مثل اروپاااااااااااااا