سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بارش باران در شرق هرمزگان/ ورود موج بارشی جدید از عصر فردا

با تداوم فعالیت سامانه بارشی،هوای برخی مناطق شرقی استان امروز ابری و بارانی است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، موج بارشی که اواخر وقت روز جمعه از سمت غرب وارد استان شد، همچنان در برخی مناطق شرقی از جمله شهرستان های جاسک و بشاگرد فعال است.

در مناطق شرقی استان، شرق تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان تا ساعات ظهر بارش باران گاهی با رگبار و رعد وبرق پیش بینی می‌شود. تاثیرات سامانه بارشی در ساعات شب ضعیف و به تدریج این موج از شرق استان خارج خواهد شد.

تاکنون در پارسیان ۱۶ و نیم میلی متر، بوموسی ۱۰ و شش دهم میلی‌متر، میناب ۸ و نیم میلی‌متر، رودان ۲ و شش دهم میلی‌متر، بندرلنگه یک و نیم میلی‌متر، سردشت بشاگرد و قشم ۲ دهم میلی‌متر و در بندرخمیر و بندرعباس کمتر از یک دهم میلی‌متر باران باریده است.

از ساعات ظهر پدیده شاخص مناطق دریایی استان به ویژه جزایر خلیج فارس وزش باد نسبتا شدید شمال غربی خواهد بود که سبب مواج شدن دریا خواهد شد. علاوه بر بنادر غربی استان سرعت باد در نقاطی از تنگه هرمز نیز به ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

توصیه می‌شود که شناور‌های سبک از تردد دریایی خودداری و شناور‌های مسافربری نیز با احتیاط تردد کنند.

از بعدازظهر دوشنبه (۵ دی) با نزدیکی یک موج بارشی جدید به خلیج فارس، به تدریج در مناطق دریایی استان و برخی نقاطی ساحلی رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و افزایش سرعت باد پیش بینی می‌شود.

ناپایداری جوی و دریایی به تناوب تا روز پنجشنبه (۸ دی) در سطح استان تداوم خواهد داشت.

از لحاظ دمایی به تدریج طی روز‌های پایانی هفته جاری در بیشتر نقاط استان کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.