سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۵۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب در گرگان/ بارش های پاییز کافی نبود

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان گفت: از ابتدای سال تاکنون با توجه به حفر چاه های آب شرب ،۱۱۰ لیتر بر ثانیه به منابع آبی شهر گرگان افزوده شد اما در حال حاضر ۲۵۰ لیتر بر ثانیه ما با کمبود آب مواجه هستیم .

با وجود اینکه در فصل سرما قرار داریم و سه ماهه پاییز نیز به پایان رسیده است، اما با این وجود در برخی مناطق گرگان شب‌ها آب قطع می‌شود و این موضوع شهروندان گرگانی را نگران کرده و آن‌ها خواستار پیگیری موضوع شدند.

بعضی از شهروندان طی تماس با باشگاه خبرنگاران جوان گفتند: از ساعت ۸ شب آب قطع می‌شود و این بی آبی تا صبح ادامه دارد و اینکه مدت زمان قطعی آب در مقایسه با فصل تابستان تغییر چندانی نداشته است.

غلامی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان گرگان در این باره گفت: در حال حاضر هزار و ۶۵۰ لیتر بر ثانیه در گرگان آب مصرف می‌شود و این در حالی است ۲۵۰ لیتر بر ثانیه با کمبود آب مواجه هستیم.

او ادامه داد:بر اساس مطالعات شرکت آب منطقه‌ای استان، از سال ۹۰ یا ۹۱ سطح آب‌های زیر زمینی استان افت پیدا کرده و طی دو سال اخیر این کم آبی و خشکسالی بیشتر شده است.

او ادامه داد:بارش‌هایی که در پاییز اتفاق افتاده تاثیر چندانی برای جبران کمبود آب نداشته است و ماهمچنان کمبود منابع آبی را شاهد هستیم.

او با بیان اینکه برای متعادل سازی توزیع آب، در برخی مناطق، افت فشاررا در سطح شبکه آبرسانی ایجاد می‌کنیم افزود: ۷۰ درصد مشترکین گرگانی شبانه روز آب دارند چرا که آن‌ها از مخزن در مواقع قطعی آب استفاده می‌کنند.

غلامی افزود: مابقی نیز یا مخزن آب برای منازل خود تهیه نکردند و یا در ابتدای زون فشاری آب قرار دارند که در برخی ساعات دچار قطعی آب می‌شوند.

او توصیه کرد:شهروندان در مصرف بهینه آب کوشا باشند و ما را در این امر یاری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.