سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰ رشته قنات در لاشار سیستان و بلوچستان مرمت و بازسازی شد

فرماندار لاشار گفت: ۲۰ رشته قنات با هدف افزایش آبدهی و رونق کشاورزی در روستاهای سطح این شهرستان مرمت و بازسازی شد.

گلنساء مبارکی  اظهارداشت: برای مرمت و بازسازی قنوات شهرستان لاشار ۴۵ میلیارد و ۵۳۸ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

وی بیان کرد: ۱۵ رشته قنات در مناطق بخش مرکزی و پیپ مرمت و بازسازی شده و پنج رشته قنات دیگر با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۸۰ درصد در شهرستان لاشار در حال اجراست.

فرماندار لاشار ادامه داد: این شهرستان دارای ۱۰۸ رشته قنات است و برای سالجاری نیز احیا و مرمت ۳۰ رشته قنات در صورت تامین اعتبار در برنامه کاری جهادکشاورزی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه قنات یکی از عمده‌ترین منابع تامین آب به‌ شمار می‌رود، گفت: بهسازی قنات‌ها به افزایش سطح زیرکشت محصولات کشاورزی کمک می‌کند و این امر رونق اشتغال و تولید را به همراه دارد.

مبارکی گفت: جاری شدن سیلاب به قنوات و سیل بندهای حفاظتی مزارع و باغات همیشه خسارت وارد می‌کند، به طوریکه در یک سال اخیر میزان خسارت وارده اولیه بیش‌از ۲۵۰ میلیارد ریال بوده است.

شهرستان لاشار با مرکزیت شهر اسپکه با ۴۰ هزار نفر جمعیت، ۲ هزار و ۷۰۴ کیلومترمربع وسعت، دارای ۶۷ روستا و در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است. این شهرستان در۱۳ تیر ۱۴۰۰ از شهرستان نیک‌شهر جدا شد و مستقل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.