سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت قراردادی راهی برای حمایت از کشاورزان

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد گفت:در اجرای طرح کشت قراردادی کشاورزان از تخفیفات بیمه‌ای و دریافت کود برخوردار می‌شوند.

حاجی حسینی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: بحث کشت قراردادی گندم به عنوان محصولی استراتژیک از اواسط آبان ماه تا اواسط آذرماه زمان کشت گندم بوده است وکشت این محصول در بیش از دوهزار و سیصد هکتار از مزارع استان یزد انجام شده است.

او ادامه داد: کشاورزان باید اطلاعات خود و سطح زیر کشت در سامانه پهنه بندی به روز کنند و کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی شهرستان یا از طریق اپلیکیشن کشاورزی قراردادی به آدرس ttps://cdnu ۵.iranlms.ir/GTC_۱_۰_۲.apk دراین طرح شرکت کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی استان یزد گفت: کشاورزان کدملی، شماره تماس باید در این نرم افزار وارد کنند و قرارداد با شرکت غله استان یزد منعقد می‌شود و یک نسخه از قرارداد به شرکت خدمات حمایتی تحویل می‌دهند و از مزایای طرح استفاده کنند.

حاجی حسینی به تحویل کود به کشاورزان هم اشاره کرد و افزود: دراین طرح به ازای هرهکتار ۳۰۰ کیلوگرم کود اوره، ۱۰۰ کیلوگرم فسفات و ۵۰ کیلوگرم کود پتاسه تحویل کشاورز می‌شود و صد درصد بهای کود اوره و ۵۰ درصد بهای کودپتاسه توسط کشاورز پرداخت می‌شود و بهای کود فسفاته فعلا تخفیف داده می‌شود و درزمان تحویل محصول از کشاورز اخذ می‌شود.

او افزود: بحث بیمه کشاورزی است که کشاورزانی که قرارداد دارند ۲۰ درصد از تخفیف بیمه می‌توانند استفاده کنند و بحث کرایه حمل گندم است که به ازای هرتن گندم صدهزار تومان توسط دولت به کشاورزان پرداخت می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.