سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کل بانک مرکزی:

هیچ کمبود و مشکلی برای تأمین ارز در کشور وجود ندارد

صالح آبادی گفت: هیچ کمبود و مشکلی برای تأمین ارز در کشور وجود ندارد و نرخ ارز از بازار غیررسمی تأثیر می‌پذیرد.

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در جلسه علنی امروز یکشنبه،(۴ دی‌) مجلس شورای اسلامی در تشریح سیاست‌های ارزی دولت سیزدهم گفت: آماری از واردات و فروش ارز در سامانه‌های رسمی کشور خدمت شما عرض می‌کنم که بر اساس آن امسال تا آذر ماه حدود ۳۳.۵ میلیارد دلار در سامانه نیمایی ارز عرضه و خریداری شده است و سال گذشته از ابتدای سال در مدت مشابه ۱۹.۶ میلیارد دلار در سامانه نیمایی ارز عرضه و خرید شده است یعنی ۷۱ درصد عرضه ارز در سامانه نیمایی نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: در بازار متشکل ارزی نیز ۲.۱ میلیارد که نسبت به گذشته ۵۱ درصد افزایش در سامانه نیمایی داشته‌ایم بنابراین در بازار‌های رسمی کشور که عمده عرضه کشور در این بازار‌ها انجام می‌شود کاملاً متعادل است و هیچ کمبود و مشکلی در این سامانه‌ها وجود ندارد و آن چیزی که نرخ ارز از آن متأثر است در بازار غیررسمی است که سطح و حجم آن نسبت به بازار رسمی بسیار کوچک‌تر است.

وی افزود: برای مدیریت بازار ارز کشور برنامه‌های متعددی در سطح دولت داریم و در حال دنبال کردن آن‌ها هستیم چرا که ثبات در سطح اقتصاد کلان بسیار مهم است و موضوع کنترل نقدینگی و تورم آن چیزی که در اختیار بانک مرکزی است که این کار را ما در بانک مرکزی انجام می‌دهیم و سیاست‌های جانبی عرضه و سیاست‌های جانب تقاضا را در بازار ارز مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

صالح آبادی بیان کرد: یکی از برنامه‌های جدی بانک مرکزی که با همکاری وزارت صمت دنبال می‌کنیم هماهنگی سیاست‌های ارزی با سیاست‌های تجاری است و این موضوع حائز اهمیت بسیار است چرا که ما ارز کم نداریم و مهم آن است که یک واردکننده ارز مورد نیاز خود را از کشور دیگری تأمین نکند به گونه‌ای که تراکم ارز در یک جا زیاد شود و در یک جای دیگر ارز مازاد داشته باشیم بنابراین تطبیق سیاست ارزی و تجاری بسیار مهم است که با وزارت صمت این موضوع را به صورت جد دنبال می‌کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه موضوع بعدی بحث نرخ سود بانکی است، گفت: در این رابطه دوستان اشاره فرمودند در کشور روسیه زمانی که جنگ اوکراین آغاز شد نرخ ارز در این کشور دچار تلاطماتی شد، در واقع تلاطماتی که در اقتصاد روسیه اتفاق افتاد، سبب شد که هر دلار در مقابل روبل حدود ۶۰ – ۷۰ بود به ۱۵۰ افزایش پیدا کرد و بلافاصله بانک مرکزی روسیه نرخ سود بانکی خود را یک شبه از ۹.۵ درصد به ۲۰ درصد افزایش دادند که بعد از آن ثبات ایجاد شد و سپس نرخ ارز مجددا کاهش پیدا کرد بنابراین موضوع سود نرخ بانکی که موضوع مهمی است، مدت‌ها است توسط بانک مرکزی دنبال می‌شود و اکنون نیز در شورای پولی و اعتبار مطرح کرد و باید از این سیاست پولی که بانک‌های مرکزی در دنیا از آن استفاده می‌کنند در کشور ما نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: موضوع دیگر بحث قانون وضع مالیات بر عایدی سرمایه است که مالیات نقش بسیار مهمی دارد برای آن‌هایی که سفته‌بازی و سوداگری می‌کنند و باید مالیات خاص خودشان را پرداخت کنند که خوشبختانه این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی است که می‌تواند به ثبات بازار‌ها کمک کند.

صالح آبادی بیان کرد: موضوع دیگر مسئله تعیین تکلیف رمزارز‌ها است که بسیار مهم است بنابراین مجلس و دولت باید با هم این موضوع را تعیین تکلیف کنند؛ اکنون نیز در آستانه تدوین بودجه ۱۴۰۲ هستیم بنابراین بسیار مهم است طوری برنامه‌ریزی کنیم که کسری بودجه نداشته باشیم و دولت در این زمینه تلاش خود را کرده و می‌کند هر چند بودجه‌ای که در مجلس تصویب خواهد شد می‌تواند پیام ثبات را به بازار دهد.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه افزود: ما با برنامه‌ریزی درست می‌توانیم بودجه بدون کسری را در سال آینده داشته باشیم، در موضوع تسهیلات تکلیفی نیز پیشنهاد دولت که به مجلس داده شده بسیار حائز اهمیت است، با مدیریت و کنترل ناترازی بانک‌ها می‌توان به ثبات بازار ارز کمک کرد.

وی در موضوع حکمرانی ریالی گفت: این موضوع بااهمیتی است که دنبال خواهد شد، در بحث نیمایی هم باید بگویم که ما در سامانه نیما دستوری عمل نمی‌کنیم، در این سامانه صادرکننده‌های مختلفی عرضه‌کننده هستند و نرخ‌های صادرکننده‌های نفتی و غیرنفتی متفاوت است و میانگین قیمت‌ها همان چیزی است که در گزارش کمیسیون اقتصادی اشاره شد. نرخ نیمایی نیز در طول زمان تعدیل شده است.

صالح آبادی با اشاره به موضوع کمیته‌های خارج از بانک مرکزی ادامه داد: دوستان در دولت باید کمک کنند تا در بازار تعادل ایجاد کنیم، در بازار تمرکز باید با بانک مرکزی باشد و تأکید رئیس جمهور هم این است که عرضه‌ها در بازار و تقاضا در حوزه وزارت صمت، نفت و سایر دستگاه‌ها با هماهنگی بانک مرکزی باید باشد. بانک مرکزی باید در بازار ارز قدرت بالایی داشته باشد و همه دستگاه‌ها نیز مکلف به همکاری با بانک مرکزی هستند.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: در موضوع صادرات غیرنفتی اقداماتی انجام شده تا وضعیت بهتری داشته باشیم، یکی از موضوعات نیز در قانون بودجه مربوط به مالیات بر سود سپرده اشخاص حقوقی بود که این موضوع اشکالاتی را ایجاد کرد لذا در قالب اصلاحیه‌ای در دولت به این موضوع پرداختیم و آن را تصویب کردیم و با قید فوریت باید در مجلس مطرح شود از سوی دیگر این موضوع را در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ ندیدیم و مجلس هم نباید به آن بپردازد.

وی با اشاره به بحث صادرات ریالی گفت: آنچه در این موضوع مهم است اینکه وقتی کالایی به خارج از کشور صادر می‌شود باید ارز آن به کشور برگردد البته موضوع تنها ارز نیست و مهم این است که در ازای آن ارز کالا‌هایی وارد کشور شود تا اشکالات ارزی پیش نیاید.

صالح آبادی تصریح کرد: ما برای ایجاد ثبات در بازار ارز اعم از بحث سیاست‌های ارزی یا ثبات در اقتصاد کلان، نقدینگی و تورم برنامه‌های متعددی داریم که دنبال می‌کنیم. در بازار نیز در بخش سیاست‌های ارزی و عرضه و تقاضا برنامه‌های مختلفی داریم و بانک مرکزی با هماهنگی دستگاه‌های مختلف و کمک مجلس ثبات را به بازار برمی‌گرداند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
این اوضاع یعنی آدرس غلط بهتون دارن میدن!
ناشناس
۱۶:۵۳ ۰۵ دی ۱۴۰۱
کنترل ارز ودلار معلوم نیست بلاخره بعهده کیه مردم تا کی باید شاهد گرانی وتورم باشند تورو خدا کاری کنید مردم دارند نابود میشوند
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۵ دی ۱۴۰۱
چند روز اینده شاهد فروش بی سابقه دلار و طلا توسط مردم خواهید بود نگید که ...
ناشناس
۲۳:۰۵ ۰۴ دی ۱۴۰۱
اهان پس چون کمبودی ندارین برا همون دلار شده ۴۱ هزار تومن سکه شده ۲۰ میلیون اصلا شماها چقدر رو دارین میایین باز حرف میزنین
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۴ دی ۱۴۰۱
اگه مشکل ارز نیست پس مشکل مدیریته بازار ارز هست که چهل ساله تورم نمیتونید کنترل کنید فقط خوب صحبت میکنید و مردم میپیچونید.محض رضای خدا اگه نمیتونید مدیریت کنید بشینید کنار
ناشناس
۱۹:۰۳ ۰۴ دی ۱۴۰۱
روحانی کجایی که یادت بخیر
ناشناس
۱۸:۵۱ ۰۴ دی ۱۴۰۱
اگه واقعا معرفت دارید و دوست دارید این وضعیت سکه و ارز و طلا و مسکن و خودرو درست بشه، مفسدین اقتصادی رو اعدام کنید اینایی که الان بازار گردان این التهاب شدن شناسایی و اعدامشون کنید بعد خواهید دیدید که چقدر راحت میتونستید قبلا با این اقدام جلوشو نو بگیرید و انجام ندادید
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۴ دی ۱۴۰۱
قیمت سکه و طلا به کی ربط داره؟وزیر اقتصاد یا رییس بانک مرکزی؟
ناشناس
۱۸:۰۰ ۰۴ دی ۱۴۰۱
پس به این نتیجه میشه رسید برای تامین کسری بودجه قیمت دلار بالا رفته
ناشناس
۱۷:۴۵ ۰۴ دی ۱۴۰۱
ما شهید دادیم
برای نظام سینه سپر کردیم
دلار ب چه درد میخوره وقتی غرب در حال فروپاشیه
به زودی زمستان سخت اروپا باعث سقوط ارزش یورو و دلار میشه
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۴ دی ۱۴۰۱
پس چرا این ارز لعنتی رو نمیریزی تو بازار تا قیمت وامونده بیاد پایین؟؟؟
ناشناس
۱۶:۱۲ ۰۴ دی ۱۴۰۱
چرا میگویند دلار 4200 تومان است ولی خرید مردم جزء با دلار بازار میسر نمیشود بانک مرکزی نبود وضع ما خیلی عالی بود تمام اموال مردم را مصادره میکند و میگوید کی بود کی بود من نبودم کی بود کی بود من نبودم
کی بود کی بود من نبودم
دستم بود تقصیر آستینم بود یه همچین مسئله ای داریم خدایا چکار کنیم؟
ناصر
۱۶:۰۸ ۰۴ دی ۱۴۰۱
این مشکل بی عرضه گی و بی کفایتی بعضی از مسولان را نشان میدهد 0
ناشناس
۱۶:۰۸ ۰۴ دی ۱۴۰۱
وقتی نمیتونین و بلد نیستین مجبور نیستین باشین ، شما باعث شدین همه جهان فک کنن ایرانی ها بی عرضه ان سوادشون الکیه ادانشگاه امام صادق یه چهار تا‌چیز یادتون میداد همشون تر زدن به مملکت
ناشناس
۱۵:۵۲ ۰۴ دی ۱۴۰۱
زمان احمدی نژاد
مرگ بر امریکا دلار 1200 تومن
کمبود ارز نداریم دلار 4200 تومن
زمان روحانی
مرگ بر امریکا دلار 3700 تومن
کمبود دلار نداریم دلار 26000 تومن
زمان رئیسی
مرگ بر امریکا دلار 23000 تومن
کمبود دلار نداریم دلار 41000 تومن
والا اینقدر که این صحبت کلیشه ایی روسای بانک مرکزی تشنج آفرین هست و نرخ ارز را بالا میبره شعار مرگ بر امریکا اثرش کمتره یا کلا بی اثره
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۴ دی ۱۴۰۱
اقتصاد مردم و مملکت افتاده دست چپاول گرا و کاسبای تحریم!
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۴ دی ۱۴۰۱
پس خودتان گران کردید جیب مردم رو خالی کنین
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۴ دی ۱۴۰۱
نماینده های سیر مدیران سیر مسعولان سیر ؛ پارتی بازی در مدیریت و بدنه دولت و کشور برا سیرتر بودن از قشر کارگر و کارمند شدن تمام مشکل و مشکلات از همینهاست اگر تمام مدعیان دلسوزی
انقلاب تصمیم بگرفتن حقوق به اندازه ولی نعمتهای خود میکردند آنوقت بساط تمام این مدیریت‌های مسخره که گفتنش و سادگیش برای مردم مشخص هست اما گفتن آن برا مدیران آب در هاون کوفتن شده است اما از روی ناچاری نمونه‌هایش را می‌نویسم ؛ مانند واردات خودروهای میلیاردی برا کنترل بازار و بنفع پولدار ؛مانند دادن وام یک میلیاردی بانک مسکن برا پانزده سال دیگر برا خانه دار کردن جوانان ؛مانند مالیات بر خانه خالی بستن و عملیاتی نشدن آن مانند هزاران قانون دیگر بخاطر عملیاتی نبودن آن . مانند دادن سود به پول آدم پولدار در سیستم بانکی در حالی که در نظام سرمایه داری آمریکا که این مدیران ما ادعا میکنند وامی میدهند که درصدش از پول کارمزد هم کمتر هست جمع میشد و سره از ناسره جدا باعث خوشحالی دلسوزان واقعی هم میشوید چه بسا بعضی از مدیران حال حاضر بخاطر مساعلی شخصی منتظر این کار از طرف دولت و شما هم هستند .آقای ریسی دلار با این شکم سیران دلسوز نما پنج‌هزار تومان نمیشود ارزش پول کشور با این سیربودنها بالا نمیرود مسکن با این مدیران ساخته نمیشود بلکه با این مدیران وعده ساخت مسکن شما به دادن زمین تغییر میکند . بسم الله کن و حقوقشان را به اندازه یا حتی کمتر از کارگران کن تا تمام مردم همراه با مدیران خودشان با مشکلات روبرو شوند. ما مردم حقوق به اندازه مدیران نمی‌خواهیم اگر میخواهید مشکل وعده‌هایی که داده اید مانند ساخت مسکن و...هزاران مشکلات غیراز وعده های شما و حل مشکلات کشور شوید حقوق مدیرانت را مانند جامعه کارگری که برای ارزش پول کار میکند و دستهایشان همیشه بواسطه دلالها و واسطه گرهاو پولدارها و مدیریت مدیران سیر که باعث این دلالی ها و این نوع پولدار شدنها در جامعه میشود شده‌اند بهشان بده . آقای ریسی عزیز شما دلسوز این کشوری اما دلسوزی تنها و همراه بودن با بدنه این مدیریت راه بجایی نمی‌برد .
شاهرخ
۱۵:۴۵ ۰۴ دی ۱۴۰۱
اگر از این جانب بپرسید هیچ ملالی نیست و حالم خوش است. ماجرای این روزهای مردم و مسئولین هست. مسئولین خوشان خوشان و مردم در دلهره و هزار مشکل. افرادی هستند که در مترو و اتوبوس ها مسئولیت تحریک مردم به وضعیت دلار را به عهده دارند جو روانی بسیاری از مسائل از طریق حمعیت های متراکم خطوط ویژه و مترو هدایت می شود.. دشمن از هر زمینه ای برای ضربه زدن استفاده می کند و مسئولین امنیتی و در مسائل اجرایی هم مثل حالت عادی سرشان زیر برف است.
مهدی
۱۵:۴۴ ۰۴ دی ۱۴۰۱
شما تا برنامه هاتو اجرا کنی من هم یک سلامی به دلار ۵۰ هزار تومانی میکنم ...
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۴ دی ۱۴۰۱
سلام بر دلار 41 تومانی
سلام بر ابرام بت شکن

سلام بر سالی 1 میلیون مسکن
سلام بر پژو پارس 500 میلیونی

سلام بر وعده هایی که هیچ وقت عملی نمیشن
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۴ دی ۱۴۰۱
مردم مشکل تامین ندارند مشکل قیمت دارند .چرا خودتو میزنی به اون راه طرف میگه روز یا شب میگه هوا سرده!!!!!!
ناشناس
۱۵:۰۹ ۰۴ دی ۱۴۰۱
پس چرا قیمت ارز بالا میره وبا خودش موج گرانی ایجاد میکنه؟
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۴ دی ۱۴۰۱
لطفاً حرف نزن حرف نزن حرف نزن.فقط برو خونت استراحت کن شاید اتفاق بهتری در نبودت بیافته
Sasa
۱۴:۲۶ ۰۴ دی ۱۴۰۱
کمبود ارز ندارین؟؟؟؟؟
اگه خسته نمیشی بگو چرا قیمت دلار سر به فلک کشیده؟؟؟
ناشناس
۱۴:۲۴ ۰۴ دی ۱۴۰۱
عجیبه که برای این خبر بسیار خوب و امیدوار کننده نظری ثبت نشده!!!
؟
۱۴:۱۶ ۰۴ دی ۱۴۰۱
پس برای چی قیمت ارز و طلا و سکه اینقدر زیاد شده ؟؟
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۴ دی ۱۴۰۱
روحانی کجایی
سکه ۲۱ میلیون دلار ۴۳ میلیون
صدر رحمت به روحانی
آرش
۱۸:۴۶ ۰۴ دی ۱۴۰۱
سلام دوست عزیز
اگر مردم به هم رحم می کردن حال روز اقتصاد این شکل نبود.
ناشناس
۱۳:۵۲ ۰۴ دی ۱۴۰۱
پس آفرین بر تو
ناشناس
۱۳:۵۱ ۰۴ دی ۱۴۰۱
نماینده های سیر مدیران سیر مسعولان سیر ؛ پارتی بازی در مدیریت و بدنه دولت و کشور برا سیرتر بودن از قشر کارگر و کارمند شدن تمام مشکل و مشکلات از همینهاست اگر تمام مدعیان دلسوزی
انقلاب تصمیم بگرفتن حقوق به اندازه ولی نعمتهای خود میکردند آنوقت بساط تمام این مدیریت‌های مسخره که گفتنش و سادگیش برای مردم مشخص هست اما گفتن آن برا مدیران آب در هاون کوفتن شده است اما از روی ناچاری نمونه‌هایش را می‌نویسم ؛ مانند واردات خودروهای میلیاردی برا کنترل بازار و بنفع پولدار ؛مانند دادن وام یک میلیاردی بانک مسکن برا پانزده سال دیگر برا خانه دار کردن جوانان ؛مانند مالیات بر خانه خالی بستن و عملیاتی نشدن آن مانند هزاران قانون دیگر بخاطر عملیاتی نبودن آن . مانند دادن سود به پول آدم پولدار در سیستم بانکی در حالی که در نظام سرمایه داری آمریکا که این مدیران ما ادعا میکنند وامی میدهند که درصدش از پول کارمزد هم کمتر هست جمع میشد و سره از ناسره جدا باعث خوشحالی دلسوزان واقعی هم میشوید چه بسا بعضی از مدیران حال حاضر بخاطر مساعلی شخصی منتظر این کار از طرف دولت و شما هم هستند .آقای ریسی دلار با این شکم سیران دلسوز نما پنج‌هزار تومان نمیشود ارزش پول کشور با این سیربودنها بالا نمیرود مسکن با این مدیران ساخته نمیشود بلکه با این مدیران وعده ساخت مسکن شما به دادن زمین تغییر میکند . بسم الله کن و حقوقشان را به اندازه یا حتی کمتر از کارگران کن تا تمام مردم همراه با مدیران خودشان با مشکلات روبرو شوند. ما مردم حقوق به اندازه مدیران نمی‌خواهیم اگر میخواهید مشکل وعده‌هایی که داده اید مانند ساخت مسکن و...هزاران مشکلات غیراز وعده های شما و حل مشکلات کشور شوید حقوق مدیرانت را مانند جامعه کارگری که برای ارزش پول کار میکند و دستهایشان همیشه بواسطه دلالها و واسطه گرهاو پولدارها و مدیریت مدیران سیر که باعث این دلالی ها و این نوع پولدار شدنها در جامعه میشود شده‌اند بهشان بده . آقای ریسی عزیز شما دلسوز این کشوری اما دلسوزی تنها و همراه بودن با بدنه این مدیریت راه بجایی نمی‌برد .
ناشناس
۱۳:۴۷ ۰۴ دی ۱۴۰۱
خداروشکر مملکت دیگه ههههههههیچ مشکلی نداره همین یکی بود که مسئولان کاربلد اینم رفع کردن
حسین
۱۳:۴۲ ۰۴ دی ۱۴۰۱
خب خدا رو شکر هیچ مشکلی نداریم که یکم فقط حدود 50% افزایش پیداکرده تو این دولت
مشکل داشتیم چی میشد
ناشناس
۱۲:۲۴ ۰۴ دی ۱۴۰۱
یکبار هم که شده توضیح بدید اگر کمبودی نیست چرا نرخ ارز ثابت نیست هر روز رکورد جدیدی رو ثبت می کنه. ایا این افزایش نرخ ارز با هماهنگی مسئولان نظام هست؟ ایا با افزایش نرخ ارز هدفی مثل جلوگیری مهاجرت مردم رو دارید ایا قصد تنبیه مردم دارید ایا کمبود بودجه را می خواهید تامین کنید ایا افزایش حقوق کارمندان نظامیان معلمان را با افزایش نرخ می خواهید تامین کنید یا کلا شما معصوم و بی گناهید و همه چیز تقصیر روحانی و غرب هست؟ لطفا نرخ ارز را ثابت کنید تا مردم اینقدر بدبخت نشوند.
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۴ دی ۱۴۰۱
تو را به حضرت زهرا که الان در ایام شهادتش هستیم مملکتو رها کنید وضع خیلی بهتر میشه بودن شما ضررش خیلی بیشتره
ناشناس
۱۲:۲۱ ۰۴ دی ۱۴۰۱
قیمت ارز ‌‌...
ناشناس
۱۲:۱۷ ۰۴ دی ۱۴۰۱
بله مشخصه
فقط میخاین مارا زجر کش کنین
یعنی روانمون شده عین وایتکس پاک پاک
آخه این چه فیلمیه سر ملت در میارید
هر زهر ماری میخایم بخریم اول قیمت میگیرن بعد میفروشن
ناشناس
۱۲:۱۵ ۰۴ دی ۱۴۰۱
ایشان از منتقدین دولت قبل بودن خودشون زدن به خاکی
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۴ دی ۱۴۰۱
ایشون مقصر نیست نهایتا کاری که بتونه کنه چندتا حرکت برای ثبات موقتی است مقصر سیاستهای اقتصادی اشتباه گذشته و بانکداری نادرست و کلی مسائل دیگه است بعضی هام مثل آقای همتی و قبل همتی در جایگاه مدعی ظاهر نشن و تاکتیک که من دیگران مقصر بدونم مردم کارهای منو یادشون میره بکار نبرن
ناشناس
۱۱:۳۴ ۰۴ دی ۱۴۰۱
شما همون بازار بسیار کوچک را کنترل کن من آنرا میبینم بازار بزرگ پیشکش
منصور
۰۵:۳۷ ۰۴ دی ۱۴۰۱
8 سال در اسارت بودن یدفعه صدا و سیما نگفت که این هموطنان اسیر هست
فقط هر وقت ما چپ میرفتیم صدا و سیما میگفت حمید نوری زندانه // هر وقت راست میرفتیم صدا و سیما میگفت حمید نوری نو زندانه
ولی با این حال از همه دست اندر کاران بخاطر ازادی این هموطنان عزیزی که برای تهیه معاششان اسیر شده بودن تشکر میکنم