سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۹.۵ درصد جمعیت کردستان کارت هوشمند ملی دارند

یک میلیون و ۲۹۳ هزار و ۱۰۸ نفر، یعنی ۹۹.۵ درصد از یک میلیون و ۲۹۸ هزار و ۱۸۴ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی در استان،کارت هوشمند ملی دارند.

مدیرکل ثبت احوال کردستان اظهار کرد: پنج هزار و ۷۶ نفر تاکنون موفق به تکمیل ثبت نام کارت هوشمند ملی نشده‌اند که لازم است با مراجعه به دفاتر پیشخوان نسبت به ثبت‌نام و تکمیل درخواست کارت هوشمند ملی خود، اقدام کنند.

علی جوکار به صدور شناسنامه مکانیزه توسط ثبت احوال در راستای اتقان اسناد هویتی با ضریب امنیت بالا اشاره کرد و افزود: از ابتدای طرح تعویض شناسنامه‌های مکانیزه (از سال ۱۳۸۹) تاکنون، یک میلیون و ۱۶ هزار و ۹۵۰ جلد شناسنامه مکانیزه در سطح استان صادر شده است.

وی  ادامه داد: ۶۱ هزار و ۶۵۸ جلد از این شناسنامه‌ها مربوط به اول امسال تا پایان آبان ماه است.

تغییر نام هزار و ۱۲۸ نفر در کردستان

جوکار افزود: هزار و ۱۲۸ مورد تغییر نام در سال جاری در استان به ثبت رسیده است.

وی گفت: یکی از جدیدترین خدمات ثبت‌احوال، صدور شناسنامه برای فرزندانی است که مادر آنان ایرانی و پدرشان خارجی است که در این راستا تاکنون در استان برای ۲۰۵ نفر شناسنامه صادر شده است.

ثبت حدود ۱۷ هزار تولد در کردستان

جوکار اضافه کرد: از ابتدای امسال تا پایان آذر ۱۶ هزار و ۸۹۶ واقعه ولادت و تعداد پنج هزار و ۹۶۲ واقعه فوت در ثبت احوال استان ثبت شد.

وی از مردم خواست با مراجعه به موقع به ادارات ثبت احوال برای ثبت وقایع ولادت در مهلت قانونی ۱۵ روز و وفات در مهلت ۱۰ روز، ثبت‌احوال را در ثبت به موقع وقایع حیاتی یاری کنند.

جوکار افزود: با تسریع در روند ثبت وقایع حیاتی، سازمان ثبت احوال موفق به گردآوری، تولید و انتشار آمار‌های به روز جمعیتی می‌شود که بنای برنامه‌ریزی‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دستگاه‌ها است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان تاکید کرد: از خدمات دیگر ثبت احوال، ایجاد سامانه سهیم مبتنی بر تلفن همراه با ارائه ۹ خدمت پایگاه اطلاعات خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی، ثبت تغییر نشانی، درخواست تغییر نام، درخواست گواهی تجرد، مدارک پیدا شده، ثبت شکایات و اخبار و اطلاعات و قوانین و مقررات است.

استان کردستان بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۱ شهر، ۸۶ دهستان و هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.