سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تظاهرات کُرد‌های مقیم پاریس/ پلیس از گاز اشک آور استفاده کرد + فیلم

تظاهرکنندگان در پاریس کشته شدن سه کُرد به دست یک فرد مسلح را محکوم کردند.

نمایندگان جامعه کُرد فرانسه روز شنبه برای تظاهراتی در مرکز پاریس گردهم آمدند تا خواستار پاسخگویی به قتل سه کرد در پایتخت فرانسه شوند که به گفته آن‌ها آسیب پذیری جامعه آنها را آشکار کرده است.

به گزارش رویترز، یک مرد مسلح روز جمعه در یک مرکز فرهنگی کرد‌ها و یک کافه مجاور آن در بخش شلوغ منطقه ۱۰ پاریس این قتل‌ها را انجام داد.

پلیس مردی ۶۹ ساله را دستگیر کرد که به گفته مقامات به تازگی از بازداشت آزاد شده و در انتظار محاکمه برای حمله به یک اردوگاه مهاجران در پاریس یک سال پیش بود.

بعد از ظهر جمعه پس از درگیری جمعیت خشمگین با پلیس، شورای دموکراتیک کرد در فرانسه (CDK-F) از طریق وب سایت و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود خواستار گردهمایی از ظهر روز شنبه در میدان جمهوری، محلی سنتی برای تظاهرات در شهر شد. صد‌ها نفر در این میدان تجمع کردند و تعداد زیادی پرچم در دست داشتند. نیرو‌های پلیس فرانسه برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کردند.

لور بکو، دادستان پاریس روز جمعه گفت که انگیزه‌های نژادپرستانه احتمالی بخشی از تحقیقات خواهد بود، اما نمایندگان کرد گفتند که این حادثه باید به عنوان یک حمله تروریستی در نظر گرفته شود.

قتل‌های روز جمعه باعث ناراحتی خاصی در جامعه کرد شد، زیرا آن‌ها برای بزرگداشت دهمین سالگرد کشتار سه زن کرد در پاریس آماده می‌شدند.

دیوید اندیک، یک وکیل مدافع روز جمعه به خبرنگاران گفت: "جامعه کرد می‌ترسد. قبلاً از قتل سه گانه (در سال ۲۰۱۳) آسیب دیده بود. نیاز به پاسخ، حمایت و توجه دارد. "

رئیس پلیس پاریس قرار بود صبح شنبه قبل از تظاهراتِ بعدازظهر با اعضای جامعه کرد دیدار کند.

«امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در واکنش به حادثه حمله مسلحانه به یک مرکز فرهنگی در پاریس گفت: «کُرد‌های فرانسه هدف یک حمله هولناک در مرکز پاریس قرار گرفتند.»

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۴ دی ۱۴۰۱
سلبریتی های وطن فروش که به دنبال این سوژه ها بودند،حالا چرا لال شدند؟شعار مسخره شان دیگر از گلوی نحسشان در نمی آید.
ناشناس
۰۲:۰۵ ۰۴ دی ۱۴۰۱
ای فرانسه چاه مکن بهر کسی اول خودت دوم کسی
ناشناس
۲۱:۵۴ ۰۳ دی ۱۴۰۱
هرچی میخواستن اینجا اجرا کنن داره سرشون میاد
ناشناس
۱۹:۴۸ ۰۳ دی ۱۴۰۱
سلام ،

تعیین حکومت فقط در چاچوب قانون انجام می شود ،
مثلا کوموله تروریست است ،
یا تروریست های مهاجم به ترکیه ،

پیمان اشراقی.
ناشناس
۱۸:۲۷ ۰۳ دی ۱۴۰۱
رفتند انجا دارای زندگی راحت٬ نه کار میکنند و نه خاصیتی برای جامعه فرانسه دارند٬ فقط مفت خوری و در کافه ها صبح را به شب اوردن و شعارکشور کردستان دادن. رهبرانشان در راستای تشکیل کردستان شان در ترکیه سوریه ایران با هرعنصرامریکایی اسراییلی و داعشی همکاری های گسترده داشته و دارند وبه خرابکاری در این کشورها علنی مشغولندو به ان افتخار هم میکنند.
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۳ دی ۱۴۰۱
کرد یکی ازاقوام بسیار قدیمی ایران زمین است .قوم لروترک وکردوبلوچ وترکمن و...برای همه ایرانیان درسراسرجهان عزیز هستند وباید بخاطر این سهل انگاری پلیس فرانسه وزارت خارجه اعتراض کند. متاسفانه دشمنان خونی این مرز وبوم طی سالیان زیاد سعی کردن بین اقوام ایرانی (با نفوذافرادتجزیه طلب وتروریست وجاسوس و..) فاصله ایجاد کنند تا طرح شوم تکه تکه کردن ایران را پیاده سازی کنند ولی کورخواندن ایران هزاران هزار سال است که پابرجاست وتا ابد پابرجاخواهدماند.
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۳ دی ۱۴۰۱
اونایی که در پاریس با پرچم جعلی کردستان بزرگ که توهین و تهدیدی برای تمامیت ارضی کشورمون ایرانه همون بازنشسته های گروه های تروریستی هستن که دستشان الوده به خون سربازان بیگناه مرزبانی کشوره اینا چیزی جز خیانت علیه کشور عزیزمون ندارن
ناشناس
۱۰:۴۳ ۰۴ دی ۱۴۰۱
ساده لوح نباشید٬ باید خطاب شوند کرد تجزیه طلب و نه کرد.
اینان افرادی هستند که تحت عنوان اقلیم تحت فشار و نامحروم از همه چیز به کشورهای اروپایی رفته و پناهندگی گرفتند. فقط مفت خوری و مظلوم نمایی و در کافه ها صبح را به شب اوردن و شعار تجزیه طلبی تاسیس کشور کردستان دادن. تفکرتجزیه و تاسیس کردستان در ترکیه ایران و سوریه را با حمایت اطلاعاتی نظامی تسلیحاتی سیا موساد و کشورهای غربی در سر میپرورانند. اینان هیچ ابایی درمزدوری جاسوسی خرابکاری و نوکری برای سیا موساد در رسیدن به هدف تجزیه طلب شان در ترکیه ایران و سوریه رانداشته و ندارند.