سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شاغل ماهر در سیرجان نیازمندیم

جلسه ساماندهی امور ازدواج جوانان با موضوع تشکیل کمیته سامان ازدواج با حضور جمعی از روئسای ادارات شهرستان برگزار شد.

سید رحیم رضوی؛ معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری سیرجان گفت: بسیاری از جوانان شهرستان به دلیل هزینه‌های بالای ازدواج و مشکل مسکن و شغل، برنامه‌ای برای ازدواج ندارند.

او افزود: اجرایی شدن بخشنامه دولت در خصوص ساماندهی مشکلات جوانان در امر ازدواج، تکلیف مسئولان شهرستانی است باید از ظرفیت‌های شهرستان در جهت ساماندهی امور جوانان و ازدواج آسان استفاده شود.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان سیرجان نیز گفت: البته پیگیری اصلی ما جهت تشکیل و راه‌اندازی ستاد ساماندهی امور جوانان بود؛ زیرا مشکلات ایشان به بحث ازدواج ختم نمی‌ شود.

ناصر گل‌محمدی افزود: در بحث رفع مشکلات جوانان و در مقوله ازدواج، نه تنها اداره ورزش و جوانان به تنهایی نمی‌تواند کاری انجام دهد که حتی با مشارکت تمام دستگاه‌های دولتی نیز همچنان کار، سخت و دشوار خواهد بود.

او تصریح کرد: جوانان در مقابل کوهی از مشکلات قرار دارند و در این بحث، جز هم‌افزایی و مشارکت تمام قد دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی، نیاز فراوانی به فرهنگ‌سازی گسترده، مستمر و عمیق داریم.

رئیس اداره راه و شهرسازی سیرجان در این نشست گفت: ما در شهر‌های سیرجان و نجف‌شهر با کمبود زمین مواجه هستیم، اما آمادگی داریم در صورت ایجاد تعامل، با ستاد ساماندهی امور ازدواج جوانان همکاری کنیم.

 آقاخانی؛ رئیس اداره کار سیرجان  نیز گفت: بزرگ‌ترین مشکل ما توجه نکردن به بحث مهارت‌افزایی در میان جوانان شهرستان است. جوانان ما به ادامه تحصیل تمایل دارند، اما به توجه به صنعتی و معدنی بودن شهرستان سیرجان به راننده تراک بیش از فوق‌لیسانس نیاز داریم.

او بیان کرد: همچنین در شهرستان دچار کمبود نیرو‌های خدماتی و متخصصان مکانیک، برق، کار در ارتفاع هستیم.

ناصر شیبانی رئیس کمیته امداد هم از اعلام آمادگی جهت اختصاص جهیزیه شامل ۱۴ قلم کالای اساسی زیر قیمت بازار، در صورت درخواست و معرفی توسط ادارات مرتبط و اختصاص وام اشتغالزایی خبر داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.