سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۵۰ هکتار بافت "فرسوده" داریم/ "میراث" یکی از موانع اصلی احیای بافت‌های فرسوده است

شهردار کرمانشاه گفت : در برنامه بلندمدت به دنبال احیای بافت‌های فرسوده مرکزی و بافت‌های حاشیه شهر هستیم.

نوروزی شهردار کرمانشاه گفت : در حال حاضر کرمانشاه یازده هزار هکتار مساحت دارد که از این میزان ۱۲۰۰ هکتار آن بافت ناکارآمد شهری است و از این میزان ۳۵۰ هکتار آن بافت فرسوده است.

وی گفت: موانع بسیاری برای احیای بافت‌های فرسوده شهر وجود دارد و اولین مانع میراث فرهنگی است که عمده بافت‌های فرسوده شهری را فریز کرده و مجوز ساخت بیش از دو طبقه را نمی‌دهد و ساخت دو طبقه هم به صرفه نیست. مشکل بعدی ریزدانه بودن (متراژ پایین) خانه‌ها در بافت فرسوده است و برای احیا و بازسازی نیاز به تجمیع پلاک در این مناطق داریم.

تاسیسات فرسوده که برای ساخت ساختمان‌های چند طبقه جواب نمی‌دهد و معابر کم عرض هم مشکلات دیگری است که مانع جدی بر سر راه بازسازی بافت‌های فرسوده مرکزی شهر است.

البته برای حل مشکل بازسازی این مناطق در نظر داریم که دفاتر تسهیل گری را با روش جدید احیا کنیم و مشوق‌هایی اختصاص دهیم و عقب نشینی‌هایی صورت گیرد تا انگیزه‌ای برای مردم این مناطق جهت بازسازی بافت‌های فرسوده باشد.

در حال حاضر رایزنی‌هایی با میراث فرهنگی انجام داده ایم و پیگیر رفع مشکلات آب و فاضلاب این مناطق هم از طریق دستگاه‌های مربوطه هستیم. با بانک‌ها جهت احیای بافت‌ها در این مناطق صحبت‌هایی داشته‌ایم .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.