سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد؛

گلایه مردم از بالا بودن کرایه تاکسی‌ها

مردم بیرجند از کرایه بالای برخی تاکسی‌ها در این شهر گلایه‌مندند و می‌گویند گاهی رانندگان ۱۰ هزار تومان برای ورودی می‌گیرند.

یکی از شهروندان بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یکی از روز‌ها که برای کاری عجله داشتم و مجبور شدم با تاکسی تردد کنم، وقتی زمان پرداخت کرایه فرا رسید، راننده اعلام کرد کرایه شما ۲۰ هزار تومان است.

او می‌گوید: از آنجایی که قبلا همین مسیر را با کرایه ۱۳ هزار تومان می‌آمدم، گلایه کردم و راننده در مقابل گفت که ورودی فقط ۱۰ هزار تومان است و وقتی گفتم قانونش از کجا آمده است، تلفن اش را برداشت با فردی تماس گرفت و پرسید نرخ ورودی چقدر است و خانمی پشت تلفن گفت ۱۰ هزار تومان!

این شهروند بیرجندی گفت: حتی وقتی به راننده گفتم ۱۵ هزار تومان بیشتر نمی‌دهم گفت اگر باقی اش را ندهی سر و صدا می‌کنم.

او گفت: برای شکایت از اینگونه رانندگان تاکسی‌ باید به کجا زنگ زد و چرا کنترلی روی این موارد وجود ندارد؟

نرخ ورودی تاکسی‌ها از ۲ تا ۶ هزار تومان

پیگیر نرخ مصوب ورودی تاکسی‌ها از کارشناس امور تاکسیرانی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند شدیم.

بذرافشان گفت: طبق نرخ نامه مصوب امسال، نرخ ورودی تاکسی‌های بی سیم، آژانس، تاکسی تلفنی و اینترنتی به ازای هر نفر ۶ هزارتومان و کرایه به ازای هر ۱۰۰ متر مسافت طی شده ۷۵۰ ریال است.

او افزود: همچنین کرایه سرویس ساعتی به ازای هر ساعت ۳۰ هزار تومان، به ازای هر یک دقیقه توقف ۳۰۰ تومان و سرویس انصرافی ۳ هزار تومان است و از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح ۳۰ درصد به این مبالغ افزوده می‌شود.


بیشتر بخوانید


بذرافشان بیان کرد: همچنین ورودی تاکسی‌های گردشی و خطی درون شهری به ازای هر نفر ۲ هزار تومان و کرایه به ازای هر ۱۰۰ متر مسافت مازاد ۲۵۰ ریال است.

کارشناس امور تاکسیرانی سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند ادامه داد: در این سرویس‌ها کرایه سرویس ساعتی به ازای هر ساعت ۲۸ هزار تومان، کرایه سرویس دربستی تا شعاع ۴ کیلومتر ۸ هزار تومان و به ازای هر ۱۰۰ مترمسافت ۶۰۰ ریال است که از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح ۳۰ درصد به این مبالغ اضافه می‌شود.

او با اشاره به اینکه کل ناوگان تاکسیرانی شهر بیرجند هم اکنون ۶۰۹ دستگاه تاکسی است گفت: شهروندان می‌توانند شکایات خود را از طریق شماره تلفن ۳۲۳۳۸۰۳۴ و ۳۵ اعلام کنند.

برچسب ها: تاکسیرانی ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.