سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف اصلی بهزیستی اشتغالزایی برای معلولان است

مدیر کل بهزیستی خوزستان گفت: رفع مشکل اشتغال برای مددجویان و معلولان زیر پوشش یکی از اهداف اصلی این نهاد حمایتی است.

مهران کریمیان گفت: هزینه‌های گوناگون از جمله؛ مناسب سازی محیط، کمک هزینه کاشت حلزون شنوایی، کمک هزینه درمان، مسکن، اشتغال و... به افراد معلول پرداخت می‌شود.

او می گوید: مصداق توانمندسازی هم اشتغال، مسکن و... است و به فرد کمک می‌شود تا افراد زندگی مستقلی داشته باشد، آماده سازی شغلی جامعه هدف یکی از اهداف اصلی بهزیستی و اعتقاد داریم که مددجویان این نهاد حمایتی باید ابتدا مهارت را آموزش ببینند و برای ورود به بازار کار آماده شوند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان می‌گوید: بعد از این مراحل، کار‌هایی از جمله پرداخت تسهیلات اشتغالزایی یا کمک‌های بلاعوض اشتغال و همچنین اعمال بیمه برای مددجویان انجام می‌شود.

این مقام مسئول به وجود بانک اطلاعاتی مددجویان جویای کار در اداره کل بهزیستی خوزستان اشاره کرد و گفت: مددکارانی در شهرستان‌ها حضور دارند و مشخص می‌کنند که مددجوی متقاضی کار، توانایی خوداشتغالی دارد یا توانایی ایجاد شغل برای خود را ندارد و باید نزد کارفرمایان مشغول به کار شوند.

او گفت: باتوجه به اینکه اشتغالزایی برای افراد معلول سخت است، بهزیستی نیز برنامه‌های مختلفی را برای آن‌ها در نظر گرفته و با همکاری دستگاه‌های اجرایی در رابطه با اشتغال تلاش داریم این مشکل را رفع کنیم، همچنین تفاهم نامه‌ای با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان برای مهارت آموزی به معلولان منعقد شده است، زیرا مهارت آموزی گام نخست و مهم برای اشتغالزایی معلولان محسوب می‌شود.

مهران کریمیان به افزایش اعتبار‌های بهزیستی در همه حوزه‌ها با همت و نگاه ویژه دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: امسال در حوزه اشتغال شاهد افزایش ۵ برابری اعتبار‌ها بودیم و تاکنون ۱۷۶ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ به جامعه هدف پرداخت شده است.

برچسب ها: ویلچری ، معلولان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.