سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل طرح راهسازی در سیستان و بلوچستان نیازمند تامین اعتبار

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: برای تبدیل ۹۳۳کیلومتر راه اصلی در سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند بیش‌از ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم

  اکبری گفت: از آنجایی که طولانی شدن طرح‌های راه‌سازی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم بسیار هزینه‌بر خواهد بود تمام تلاش این اداره‌کل با وجود همه تنگنا‌های مالی تکمیل هر چه سریعتر طرح‌های زیرساختی بویژه بزرگراه در استان است.

وی تصریح کرد: کریدور شمال و جنوب (چابهار - میلک و زاهدان- بیرجند) سیستان و بلوچستان هزار و ۳۵ کیلومتر طول دارد که در این مسیر ۳۰۹ کیلومتر باند دوم به بهره برداری رسیده و عملیات احداث ۲۶۱ کیلومتر بزرگراه نیز در دست اجراست و همچنان ۴۶۵کیلومتر آغاز نشده است.

وی ادامه داد: همچنین طول کریدور شرق به غرب سیستان وبلوچستان (بزرگراه زاهدان - میرجاوه) ۲۹۸کیلومتر است که در این مسیر نیز ۹۰ کیلومتر باند دوم احداث شده و عملیات ساخت ۴۲ کیلومتر بزرگراه در این مسیر در دست ساخت بوده بقیه هنوز آغاز نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: در مجموع برای تبدیل ۹۳۳کیلومتر راه دوبانده در سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند بیش‌از ۱۲هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

اکبری افزود: در حال حاضر این اداره کل به منظور رشد ترانزیت و تجارت، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر، ارتقای ایمنی کاربران جاده‌ای تمام تلاش خود را به ساخت باند دوم در محور‌های زاهدان- میرجاوه، زاهدان- نصرت اباد. زاهدان- زابل زاهدان- بیرجند، زاهدان - خاش (قطعه یک) زابل- زهک و همچنین احداث راه اصلی در مسیر‌های اسکل آباد- بزمان. خاش –روتک و همچنین ساخت پل شیله معطوف نموده است که پیش بینی می‌شود تا پایان سالجاری ۷۱ کیلومتر از این طرح‌ها تکمیل و آماده بهره برداری شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.