سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قرارگیری چهارمحال و بختیاری در مسیر جهش تولید

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: با مراجعه به آمار صحیح و رسمی می‌بینیم که این استان در مسیر جهش تولید و رونق اقتصادی قرار گرفته است.

احمد راستینه در جمع دانشجویان دانشگاه شهرکرد اظهار داشت: با ارتقای تشکل‌ها، انجام وظایف، مطالبه‌گری موثر، درست و قانونی بسیاری از مشکلات درون دانشگاه حل می‌شود.

وی افزود: کارگروه‌های تخصصی شامل نخبگان و دانشگاهیان در راستای احصای مسائل استان و برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات تشکیل شده است.

راستینه اضافه کرد: با مراجعه به آمار صحیح و رسمی می‌بینیم که استان چهارمحال و بختیاری نه تنها در بن‌بست نیست بلکه در مسیر جهش تولید و رونق اقتصادی قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید


وی ضمن اشاره به افتتاح یکی از خطوط فرعی طرح آب شرب استان، تصریح کرد: استان ما نیازمند ۶۰۰ لیتر آب شرب در ثانیه است که در حال حاضر علاوه بر ۳۰۰ لیتر آب از کوهرنگ و ۴۵۰ لیتر آب ذخیره‌شده چاه‌ها، با افتتاح این خط ۳۵۰ لیتر بر ثانیه به آب شرب استان اضافه شده است.

راستینه با اشاره به اینکه استان به رتبه ۱۴ بیکاری در کشور رسیده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع کار مسئله اول استان و کشور است، متاسفانه متناسب با منابع، ثروت‌ها و شرایط استان برنامه‌ریزی مناسبی برای حل اشتغال جوانان نشده و نظرات بر این بود که علت اصلی این مسئله عدم سرمایه‌گذاریست.

وی با تاکید بر اینکه علت اصلی مشکلات مذکور عدم مهارت نیروی انسانی و وجود زیرساخت‌هاست، گفت: چهارمحال و بختیاری سرزمینی آماده برای سرمایه‌گذاری است، ولی آنچه این موضوع را با مشکل روبه‌رو کرده وضعیت زیرساخت‌ها است.

راستینه یکی از مسائل مهم و موثر در بیکاری را مسئله آب دانست و افزود: چهارمحال و بختیاری با ۱۱ درصد منابع آبی کشور سرچشمه سه رودخانه بزرگ است که چند استان مجاور می‌توانند از منابع آب استان بهره‌مند شوند و نیازی به انتقال آب از خلیج فارس نیست، اما آبرسانی از خلیج فارس در صورت تغییر اقلیمی بسیار شدید نیز قابل انجام است.

وی در خصوص تهیه طرح جامع تامین آب استان، اضافه کرد: آب‌منطقه‌ای استان، با همکاری مشاوران و پژوهشکده دانشگاه شهرکرد مکلف به تهیه طرح جامع تامین آب استان شد و این طرح اکنون نهایی شده و با مشخص کردن نیازمندی‌ها، این طرح به وزارت نیرو جهت عملیاتی‌شدن ارائه می‌شود.

راستینه اشتغال و افزایش بهره‌وری از آب و خاک را از مهمترین سیاست‌گذاری‌های استان عنوان کرد و گفت: در این راستا اقداماتی از جمله زیر کشت رفتن زمین‌های بخش لاران و اشتغال‌زایی برای آن منطقه، احداث مجتمع گلخانه‌ای ۷۵ هکتاری شهر کیان و ناحیه تخصصی بادام سامان صورت گرفته است.

وی در مجلس در زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان در رشته کشاورزی اظهار داشت: باید به فکر شرکت‌های تعاونی، بازاریابی و ارتقای محصولات گلخانه‌ای باشیم تا با همکاری دانشجویان به هدف زیر کشت رفتن ۵۰۰ هکتار گلخانه برسیم.

راستینه یکی از دلایل اصلی تورم را بالا بودن پایه پولی و نقدینگی عنوان کرد و بیان داشت: با اصلاح قوانین و استقلال بانک مرکزی می‌توان تورم را پایین آورد.

وی در خصوص راه‌آهن شهرکرد به مبارکه، ادامه داد: تا سال ۹۹ پیشرفت این پروژه حدود ۲۲ درصد بود که اکنون به پیشرفت ۶۷ درصدی رسیده و در سفر ریاست جمهوری نیز یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت تخصیص داده شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
بختیاری
۰۷:۰۱ ۰۳ دی ۱۴۰۱
کاش راستینه بتونه این مطالب را بخونه و ببینه
جناب راستینه چهارمحال بختیاری مساعد ابر پروژه های ملی است استانی با منابع فراوان اب و انرژی و نیروی انسانی .
تمام ظرفیتها را برای تبدیل شدن به یک استان ابرصنعتی و نمونه را دارد این از کم کاری نمایندگان استان و مسولان استانی و کشوری است که استانی با اینهمه منابع دارای دهها شهرک صنعتی در همه شهرهای استان نباشد
برای آب نیز از سد بزرگ و ملی استان میتوان آب به دشتهای استان رساند
#انتقال آب از کارون چهار
#انتقال آب از کارون چهار
#انتقال آب از کارون چهار
#انتقال آب از کارون چهار
#انتقال آب از کارون چهار