سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نام کتابخانه جدید کرمانشاه انتخاب شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت : کتابخانه مرکزی شهر کرمانشاه به نام حاج «قاسم سلیمانی» مزین می‌شود.

علی صفدری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در جلسه شورای فرهنگ عمومی کرمانشاه که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، نمایندگان مردم کرمانشاه و سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای این شورا که در دفتر امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، گفت : در آستانه سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی کتابخانه مرکزی در حال ساخت شهر کرمانشاه به نام «حاج قاسم» نام گذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی استان نامگذاری اماکن، مؤسسات، شهر‌ها و خیابان‌ها است، افزود: این جلسه چندین مصوبه داشت که یکی از این مصوبات معرفی و انتخاب ۲ تن به عنوان عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: یکی دیگر از این مصوبات امروز شورای فرهنگ عمومی استان معرفی پنج تن از مفاخر فرهنگی کرمانشاه برای تجلیل از چهره‌های فرهنگی کشور به مرکز بود.

صفدری تصریح کرد: در این جلسه قرار شد اعضا تا پایان وقت اداری شنبه هفته آینده گزینه‌های احتمالی را برای افزودن به این لیست اعلام کنند.

وی افزود: در نهایت یک یا ۲ نفر از این افراد به عنوان مفاخر فرهنگی کرمانشاه توسط مرکز انتخاب می‌شوند و در یک برنامه به صورت کشوری با حضور رئیس جمهور تقدیر خواهند شد.

صفدری به شاخصه‌های انتخاب مفاخر فرهنگی استان اشاره و خاطرنشان کرد: این مفاخر صرفاً در حوزه فرهنگ هستند که در مباحث اقوام، زیست‌بوم، سنت، ایران پژوهشی، اسلام پژوهشی و کتاب و شعر فعالیت، تألیف و پژوهش داشته‌اند، معرفی می‌شوند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.