سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

جایگاه آموزش خانواده در بعد تربیتی و آموزشی، بی‌بدیل است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:همراه کردن خانواده در اجرای نقش و الگوی تربیتی برعهده مدرسان آموزش خانواده است تا دانش‌آموز به الگوی تمدن‌سازی نوین اسلامی برسد.

محمدرضا ابراهیمی در گردهمایی مدرسان آموزش و خانواده مدارس استان اصفهان، گفت: بیش از یک میلیون دانش‌آموز در مدارس استان اصفهان تحصیل می‌کنند و حدود ۱۱۰ هزار معلم شاغل و بازنشسته و حدود ۲۰ هزار معلم شاغل در مدارس غیردولتی داریم که جامعه آماری بزرگی را تشکیل می‌دهند که با آموزش و پرورش استان ارتباط دارند.

او افزود: تمام جمعیت استان به‌طور مستقیم و غیرمستقیم با آموزش و پرورش ارتباط دارند و موضوع خانواده نیز روی دانش‌آموز تأثیر مستقیم دارد و به همین دلیل، موضوع آموزش خانواده در حقیقت آموزش به تعداد زیادی از افراد است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: پیچیدگی‌های مختلفی که در فرایند جامعه‌پذیری رخ می‌دهد، نسبت به گذشته بسیار متفاوت است و زمانی که با فرایندی پیچیده مواجه می‌شویم، لازم است راهکاری متناسب با سختی آن طراحی کنیم.

او تصریح کرد: زمانی راه‌های جامعه‌پذیری را در مدرسه و خانواده و گروه همسالان خلاصه می‌کردند، اما در برهه کنونی، رسانه‌ها نیز به این گروه اضافه شده‌اند و متناسب با آن باید روش‌هایی را بیابیم تا دانش‌آموزان تربیت صحیح دینی و ملی داشته باشند و بتوانند هویت خود را بیابند.

ابراهیمی ادامه داد: نکته مسلم و محرز این است که جایگاه آموزش خانواده در بعد تربیتی و آموزشی، بی‌بدیل است، به‌رغم آنکه ممکن است ضریب آن کمتر شده باشد و هر اتفاقی که قرار است در تربیت و آموزش دانش‌آموز رخ دهد، بخشی از آن از مسیر آموزش خانواده امکان‌پذیر است.

او گفت: سطح اطلاعات دانش‌آموزان بالا است، اما این دانش عمقی ندارد و مفاهیم و علومی که به دانش‌آموزان منتقل می‌شود، باید به روز باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: نیاز است مدرسان آموزش خانواده پیش از آنکه به تبیین موضوعات بپردازند، ارتباط لازم را با خانواده‌ها و دانش‌آموزان برقرار کنند تا انتقال مفاهیم رخ دهد.

او افزود: لازم است به روشی عمل کنیم که مسیر کسب اطلاعات دانش‌آموزان و خانواده‌هایشان اصلاح شود که این از طریق آموزش خانواده امکان‌پذیر است تا دانش‌آموزان در مسیر صحیح قرار گیرند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: همراه کردن خانواده در اجرای نقش و الگوی تربیتی برعهده مدرسان آموزش خانواده است تا دانش‌آموز به الگوی تمدن‌سازی نوین اسلامی برسد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.