سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری کرد

کدام مدارس تغذیه رایگان می‌گیرند؟

تغذیه رایگان پس از ۱۵ سال وقفه امسال دست دانش آموزان مدارس روستایی و عشایری خراسان جنوبی را گرفت و به مدارس شهری نرسید.

۱۶ مهر امسال بود که توزیع تغذیه رایگان در مدارس روستایی، عشایری و مرزی خراسان جنوبی آغاز شد.

با وجود وعده‌های داده شده، مدارس شهری و حاشیه شهر‌ها از این طرح بی نصیب مانده اند و مسئولان آموزش و پرورش می‌گویند برای بهره مندی این دانش آموزان منتظر ابلاغ دستورالعمل و اعتبارات از وزارتخانه هستیم.

موسوی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: هم اکنون ۴۲ هزار و ۵۰۰ دانش آموز دختر و پسر مدارس ابتدایی و متوسطه اول روستایی و عشایری دو نوبت در هفته تغذیه رایگان را دریافت می‌کنند.

او افزود: از ابتدای این طرح در ۱۶ مهر ماه تاکنون ۱۴ نوبت تغذیه رایگان شامل کیک، کلوچه و بیسکوئیت میان دانش آموزان مناطق روستایی و عشایری استان توزیع شده است و به ۷۰ نوبت تا پایان سال خواهد رسید.

این مقام مسئول بیان کرد: طرح تغذیه رایگان را با اعتبار دو میلیارد تومانی وزارت آموزش و پرورش آغاز کرده ایم و در صورت تخصیص اعتبارات سازمان برنامه و بودجه این طرح ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: برای اجرای کامل این طرح ۱۷ میلیارد تومان اعتبار از سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده، اما هنوز نخصیص نیافته است.

برای تغذیه رایگان مدارس شهری، خیران پای کار بیایند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه طرح تغذیه رایگان تنها مختص مدارس روستایی و عشایری است افزود: در مناطق شهری و حاشیه شهر‌ها مدارسی داریم که برای تغذیه رایگان می‌توانیم اقدام کنیم، اما از اعتبارات دولتی نمی‌شود کاری کرد و نیازمند کمک مردم و خیران هستیم.

موسوی نژاد در خصوص چرایی توزیع نشدن شیر در مدارس هم گفت: هنوز دستورالعملی در این خصوص به آموزش و پرورش ابلاغ نشده است هر چند در مناطق روستایی و عشایری خیران می‌توانند در کناز تغذیه رایگان، یک وعده شیر را میان دانش آموزان توزیع کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.