سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش سهم ناوگان حمل و نقل همگانی در سفر‌های درون شهری

شهردار کرمانشاه گفت : با افزوده شدن ۲۰۸ دستگاه اتوبوس و ون به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر کرمانشاه، سهم ناوگان حمل و نقل همگانی در سفر‌های درون شهری به ۶ برابر افزایش می‌یابد.

نادر نوروزی شهردار کرمانشاه گفت : براساس استاندارد‌های جهانی باید حداقل ۴۰ درصد از مسافرت‌های درون شهری توسط ناوگان حمل و نقل عمومی انجام شود، اما در کلانشهر‌های کشور ما کمتر از ۲۵ درصد است و با مترو و خطوط بی‌آر‌تی در صدد هستند به ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی با بیان اینکه میزان استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی در استان ۲.۵ درصد بوده که با افزودن این تعداد اتوبوس امیدواریم به ۱۵ درصد برسد عنوان کرد: به هر میزان از خودرو‌های عمومی به جای خودروی شخصی استفاده شود در تردد و آلودگی هوا مشکلات کاهش می‌یابد.

نوروزی با اشاره به پروژه قطار شهری گفت: این پروژه سال‌ها متوقف بوده و با حمایت استاندار در سفر ریاست جمهور به استان اعتباری برای این طرح دریافت شد و چنانچه بخشی از این پروژه راه‌اندازی و ناوگان حمل و نقل عمومی تکمیل شود به استاندارد‌های لازم دست پیدا خواهیم کرد.

لرزنگنه، معاون شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه ۱۰۸ دستگاه اتوبوس و ۱۰۰ ون به عنوان پاراترانزیت تا ۶ ماه آینده به ناوگان کرمانشاه افزوده خواهد شد، اظهار داشت: این آمار تاثیر بسیار خوبی روی حجم مسافر جابه‌جا شده در استان دارد.

وی عنوان کرد: چنانچه به طور میانگین هر اتوبوس روزانه ۱۲۰۰ مسافر را جابه‌جا کند ۱۲۹ هزار و ۶۰۰ نفر در روز توسط ناوگان اتوبوسرانی اضافه بر شرایط کنونی جابه‌جا می‌شوند.

معاون شهردار کرمانشاه با اشاره به اینکه جمعیت کرمانشاه حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است گفت: ضریب سفر موتوری در کرمانشاه حدود ۱.۸۵ است یعنی حدود یک میلیون و ۹۰۰ هزار سفر در طول روز انجام می‌شود و تاکنون ۲.۵ درصد این سفر‌ها توسط ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی بوده و با افزوده شدن این ۱۰۸ دستگاه ۷.۲ درصد به این میزان افزوده می‌شود و به ۱۰ درصد می‌رسد و به چهار برابر افزایش می‌یابد.

وی افزود: با خرید ۱۰۰ دستگاه ون که قرارداد آن منعقد شده حدود چهار درصد به این سفر‌ها افزوده می‌شود و در مجموع ۲.۵ درصد سهم ناوگان حمل و نقل همگانی به ۱۴ درصد افزایش می‌یابد و به ۶ برابر می‌رسد و تعداد سفر‌های شخصی نیز کاهش می‌یابد.

لرزنگنه عنوان کرد: ضریب سفر‌های شخصی در کرمانشاه ۱.۶ درصد است و با راه‌اندازی این اتوبوس‌ها حدود ۱۰۸۰ سفر خودروی شخصی در روز کاهش می‌یابد و این به مصرف سوخت کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه روزانه ۱۰۷ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌شود گفت: این میزان در دو سال گذشته ۹۰ میلیون لیتر بود.

معاون شهردار کرمانشاه با بیان اینکه در اتوبوس‌های خریداری شده به مباحث زیست محیطی توجه شده و امکان استفاده معلولان وجود دارد افزود: علاوه بر این امکان پرداخت الکترونیک در این اتوبوس‌ها وجود دارد و دارای ردیاب خودرو نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر آزادی پارک سواری در تقاطع هم‌سطح ولایت باید راه‌اندازی شود گفت: مساحت این پارک سوار ۱۳ هزار و ۸۰۰ مترمربع است و با آن سرعت سفر افزایش و طول بسیاری از سفر‌ها کاهش می‌یابد و امید داریم در کمیسیون ماده پنج با تغییر کاربری آن موافقت شود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.