سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسیناسیون رایگان بیش از ۸۰ هزار رأس دام در احمدفداله دزفول

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از اعزام اکیپ‌های واکسیناسیون به مدت ۱۱ روز به منطقه احمدفداله و واکسیناسیون ۸۳ هزار رأس دام علیه بیماری‌های واگیر دام خبر داد.

محسن ورجاوند می‌گوید: در آذرماه امسال با هماهنگی اداره کل دامپزشکی خوزستان و مشارکت اداره‌های دامپزشکی شهرستان‌های مجاور ۱۴ نیروی عملیاتی در قالب ۶ اکیپ به همراه مسئول اداره مبارزه با بیماری‌های دامی استان به همه مناطق احمدفداله تا منطقه دره کاید و مودو آرپنا اعزام شدند.

او گفت: در این مأموریت علاوه بر واکسیناسیون دام‌ها ضد بیماری‌های واگیر دامی و بیماری‌های مشترک، ویزیت رایگان دام‌ها، تزریقات و تحویل دارو‌های تقویتی و ضد انگل‌های داخلی و برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی انجام گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول با بیان اینکه فرمانده محرومیت زدایی سپاه پاسداران دارو‌های تقویتی و ضد انگل را تأمین کرده بود، ادامه داد: امسال برای اولین بار با مشارکت سایر نیرو‌های شهرستان‌های مجاور این مأموریت در زمان بسیار کوتاه به سرانجام رسید.

آقای ورجاوند گفت: اداره دامپزشکی دزفول در طول سال در چندین نوبت همه دام‌های سنگین و سبک شهرستان را علیه بیماری‌های دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام به صورت کاملاً رایگان واکسیناسیون می‌کند.

منطقه احمدفداله و مودو آرپنا از مناطق بسیار سخت گذر و محروم بوده که دارای بیش از ۸۰ هزار رأس دام گوسفند و بز بوده و سهم به سزایی را در تولید گوشت و اشتغال پایدار دارند.

اداره دامپزشکی دزفول هر ساله در یک یا دو نوبت به این مناطق مراجعه کرده و خدمات رایگان پیشگیری و درمان دام‌ها را انجام می‌دهد.

شهرستان دزفول دارای ۴۰۰ هزار رأس دام سبک و ۳۵ هزار رأس دام سنگین بوده و قطب تولید گوشت و شیر در خوزستان و منطقه محسوب می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.