سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی هشت هزار روضه خانگی در کشور با حمایت آستان قدس رضوی آغاز شد

 مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی گفت: سوگواره حضرت زهرا (س) و پویش ملی نذر مادر به منظور برپایی هشت هزار روضه خانگی در سطح کشور از امروز در مشهد آغاز شد.

فاطمه دژبُرد مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت آستان قدس رضوی گفت: در ایام شهادت حضرت فاطمه (س) تنها به برگزاری روضه‌های خانگی اکتفا نمی‌شود و در کنار آن ارائه خدمات اجتماعی از جمله تهیه هشت هزار لباس گرم برای کودکان نیازمند نیز در دستور کار قرار دارد.

او افزود: روضه‌های خانگی در سراسر کشور همچنین از حمایت‌ها و بسته‌های متبرک مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی بهره‌مند می‌شوند.

مدیر مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه یکی از بستر‌های مناسب برای بازنشر تعظیم شعائر دینی و ارزش‌های انقلاب روضه‌های خانگی است، ادامه داد: تعظیم شعائر دینی و پشتیبانی از نظام اسلامی، از اهداف برگزاری این مجالس است و در همین راستا می‌توانیم ارزش‌های انقلابی را باز نشر داده و به نسل‌های آینده منتقل نماییم.

دژبرد بیان کرد: دهه فاطمیه فرصتی است برای اینکه هویت زن مسلمان را بازخوانی کنیم و سبک زندگی خود را بر اساس مولفه‌های زندگی حضرت زهرا (س) تنظیم کنیم.

او تصریح کرد: سوگواره حضرت زهرا (س) و پویش ملی نذر مادر با حضور تولیت آستان قدس در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد.

زمان شهادت حضرت فاطمه (س) همچون مزار ایشان به صورت دقیق مشخص نیست و همین مساله باعث شده شیعیان و دوستداران اهل بیت (ع) سالروز شهادت آن حضرت را بر اساس روایت‌های ۷۵ روز و ۹۵ روز بعد از وفات رسول خدا (ص) اقامه عزا کنند.

۱۳ جمادی الاول به روایت ۷۵ روز را دهه اول فاطمیه و سوم جمادی الثانی بنا بر روایت ۹۵ روز دهه دوم فاطمیه نامیده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.