سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جزئیات هزینه بودجه هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری اهواز از محل عوارض آلایندگی

رئیس شورای شهر اهواز جزئیات هزینه بودجه هزار و ۵۰ میلیارد تومانی شهرداری اهواز از محل عوارض آلایندگی را در طرح‌های عمرانی تشریح کرد.

سیاوش محمودی با اشاره به برنامه‌ریزی برای چگونگی هزینه عوارض حق آلایندگی گفت: شهرداری اهواز ۴۰ طرح پیشنهاد داد که در نهایت ۱۸ طرح اولویت‌دار تصویب شدند؛ البته برنامه‌ریزی برای اجرای همه طرح‌ها انجام شده، اما فعلا طرح‌های اولویت‌دار اجرایی می‌شوند.

او گفت: تکمیل تقاطع غیرهمسطح میدان دانشگاه شهید چمران اهواز با ۱۵۰ میلیارد تومان، تکمیل پل ال ۴۰۰ با ۱۰۰ میلیارد تومان، خرید قیر و مصالح آسفالت و هزینه اجرا با ۳۰۰ میلیارد تومان، تکمیل خیایان شهید علاف‌پور با ۷ میلیارد تومان، رمپ و لوپ‌های پل‌های کارون با ۳۰ میلیارد تومان برخی از طرح‌هایی هستند که از محل عوارض آلایندگی در حال اجرا هستند.

او افزود: طرح‌های محرومیت‌زدایی قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) با ۱۰۰ میلیارد تومان، سامان‌دهی برخی ورودی‌های اهواز با ۱۰۰ میلیارد تومان، تکمیل پارکینگ طبقاتی طالقانی با ۵۰ میلیارد تومان، ترمیم، ساخت و احداث ایستگاه‌های اتوبوس با ۱۰ میلیارد تومان، باکس ریل‌های راه آهن با ۲۰ میلیارد تومان و احداث خط بی‌آرتی در خط شمالی - جنوبی با ۴۰ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های در حال اجرا هستند.

محمودی ادامه داد: باز زنده‌سازی رودخانه کارون و سامان‌دهی ۴ پهنه حاشیه رودخانه کارون با ۳۰ میلیارد تومان، طرح‌های دفع آب‌های سطحی با ۵۰ میلیارد تومان، احداث شبکه آب خام برای آبیاری و احیای فضای سبز شهر با ۳۰ میلیارد تومان، ترمیم و بازسازی ۴۰ زمین ورزشی روباز با ۳۰ میلیارد تومان، تکمیل ۳ فرهنگ‌سرا با ۳۰ میلیارد تومان، طرح جایگزین تقاطع زیرگذر ۱۸ متری با ۲۰ میلیارد تومان و پروژه زیباسازی، نورپردازی پل‌ها، کف‌پوش و جدول‌گذاری با ۲۰ میلیارد تومان نیز از محل عوارض آلایندگی در حال اجرا هستند.

برای نصب نرده‌های بتنی و تامین روشنایی و زیباسازی در سراسر شرق و غرب ساحل رودخانه کارون ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به برخی از طرح‌های شهر گفت: مبلغ اولیه قرارداد تقاطع میدان دانشگاه شهید چمران در سال ۹۳، ۳۸۰ میلیارد تومان بود که پیش‌بینی شده بود این رقم به ۶۰۰ میلیارد برسد. تاکنون از محل عوارض آلایندگی حدود ۱۵۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده؛ همچنین مبلغ اولیه پروژه ال ۴۰۰ شهید کجباف نیز ۱۹۶ میلیارد تومان بود که تاکنون حدود ۳۲ میلیارد برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

کل شهر اهواز نیاز به آسفالت دارد

به گفته این مقام مسئول ۳۰۰ میلیارد تومان از این محل برای آسفالت هزینه شده که تا ماه آینده یک میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع آسفالت در اهواز انجام می‌شود.

بر همین اساس برای اجرای طرح مسیر شهید علاف ۶ میلیارد تومان از محل عوارض آلایندگی پرداخت شده است. ۵۵ میلیارد تومان نیز بابت پروژه‌هایی از قبیل زیرسازی‌ها و پارک‌های محلی هزینه شده است.

سیاوش محمودی گفت: از شهرداری اهواز خواسته‌ایم در مدت دو هفته مطالعات رمپ و لوپ‌های پل‌های چهارم، پنجم و هفتم رودخانه کارون را انجام دهد. برای رمپ‌ها ۳۰ میلیارد تومان دیده شده که با این رقم ایجاد رمپ یکی از پل‌ها و بر اساس اولویت انجام خواهد شد.

او می‌گوید که ۴ پل راهنمایی، لشکر، شهید دغاغله و پل کوی علوی نیز مشکلات جدی سازه‌ای و بهسازی دارند که ۳۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها دیده شده است.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: توافقات اولیه ریل باکس‌ها نیز انجام شده تا در جنوب و شمال اهواز، اجرا شود. با توجه به اینکه طرح خیابان ۱۸ متری چهارم کیان‌آباد متوقف شد، برای اتصال کیان‌آباد به کیان‌شهر از ریل باکس که قطعات آماده‌ای هستند در بخش دیگری از این منطقه استفاده خواهد شد؛ ۲۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.

این مقام مسئول در خصوص سامان‌دهی ورودی‌های اهواز نیز یادآور شد که کار مطالعات سامان‌دهی ورودی‌های اهواز با اولویت مسیر اندیمشک - سه راه خرمشهر، مسیر زرگان و مسیر ماهشهر در حال انجام است و در این خصوص نیز ۱۰۰ میلیارد تومان دیده شده است.

۳۰ میلیارد تومان برای آب خام اهواز

محمودی یکی از مسائل جدی فضای سبز اهواز را نداشتن شبکه آب خام دانست که تنها ۴۰ درصد فضای سبز اهواز شبکه آب خام دارد که برای اجرای شبکه آب خام ۳۰ میلیارد تومان دیده شده و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده است.

او با اشاره به طرح هر هفته افتتاح یک طرح در اهواز گفت: این طرح از اسفندماه سال گذشته آغاز شده و کار آن به ایستگاه بیست و سوم خود رسیده و تاکنون بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده است.

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به دیگر اقدامات شورای شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز ۸ میلیارد تومان به بانک ملت بدهی داشت که این بدهی از سال ۸۳ پرداخت نشده بود و با اصل و جرایم به ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده بود؛ با تلاش‌های فراوان دستور وزیر اقتصاد و معاون اول رئیس جمهور را گرفتیم و این رقم به ۲۰۱ میلیارد کاهش یافت.

او افزود: ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات نیز برای خرید و تجهیز شهرداری از نظر ماشین‌آلات دریافت کرده‌ایم و مقرر شده است اقساط این تجهیزات از محل کارکرد این ماشین‌آلات پرداخت شود. ۴۰ زمین ورزشی روباز نیز تا دهه فجر امسال بهسازی می‌شوند که تاکنون هفت زمین ورزشی به بهره‌برداری رسیده‌اند.

خرید ۱۲۹ اتوبوس و ۵۰ ون برای حمل و نقل شهری اهواز

رئیس شورای شهر اهواز با اشاره به صرف هزینه ۷۰۵ میلیارد تومانی در بخش ناوگان عمومی گفت: این دوره، مدیریت شهری اهواز را با ۸۸ اتوبوس فعال تحویل گرفت در حالی که اهواز حداقل ۶۰۰ تا ۷۰۰ اتوبوس نیاز دارد.

با اقدامات انجام شده، ۱۲۹ دستگاه اتوبوس از سوی شهرداری اهواز خریداری شده و اکنون قیمت هر دستگاه اتوبوس ۵ میلیارد تومان است بنابراین ۶۴۵ میلیارد تومان در این زمینه هزینه شده و ۵۰ ون نیز خریداری شده که قیمت هر ون نیز یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که در این بخش نیز ۶۰ میلیارد تومان هزینه شد.

محمودی گفت: یکی از منابع تامین مالی خرید اتوبوس، انتشار ۱۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت و طلب شهرداری از شرکت نفت بابت طرح‌های شهرسازی بوده است که از این محل، بخشی از هزینه‌های خرید این اتوبوس‌ها تامین شد.

تاکنون تنها ۸ دستگاه از اتوبوس‌ها به شهرداری اهواز تحویل داده شده  و در روز‌های آینده ۳۹ دستگاه دیگر تحویل داده می‌شوند و در مجموع ۴۷ دستگاه اتوبوس وارد چرخه فعالیت خواهند شد.

افزون بر آن اقدامات برای راه‌اندازی یک خط بی‌آرتی از مسیر میدان چهارشیر به دانشگاه آزاد در حال انجام است، اما هنوز زمان بهره‌برداری از آن مشخص نیست.

شایان ذکر است که ۱۷۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح‌هایی از جمله پارک ریحانه، پارک برهان در منطقه ۴ و دیوار ساحلی پرداخت شده است. بخشی از این پول نیز در بانک‌ها سپرده‌گذاری شده تا بتوانیم وام بگیریم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.