سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا ۱۵ نفر دیگر را در فارس گرفتار کرد

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با بستری ۱۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۴۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم بیماری کرونا در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند.

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اظهار کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون، ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۲۰۳ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۶۱ هزار و ۸۴۷ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او ادامه داد: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۸۲۹ هزار و ۶۱۱ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۳۳ هزار و ۱۴۱ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز تصریح کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ۴۲۸ هزار و ۵۹۲ مورد تست سریع انجام شده و ۱۲۸ هزار و ۷۰۶ بیمار مثبت شناسایی شده است.

او اضافه کرد: با بستری ۱۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۱۴۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان فارس بستری هستند که از این تعداد، ۱۶ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

رضائیان زاده بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، مورد جدید فوت ناشی از کووید۱۹ در فارس گزارش نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، ۸ هزار و ۱۷۰ نفر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز افزود: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۵۳ هزار و ۶۲۵ هم استانی مبتلا به کووید۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب ۴ دُز، به ۸ میلیون و ۲۸۴ هزار و ۵۶۷ دُز رسیده که از این تعداد ۳ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۷۷۴ دُز نوبت اول، ۳ میلیون و ۱۴۱ هزار و ۸۲۸ دُز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۷۵ هزار و ۴۰۰ دُز نوبت سوم و ۱۳۲ هزار و ۵۶۵ دُز یادآور واکسن بوده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.