سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدف غرب در تضعیف روسیه با جنگ اوکراین دور از دسترس است

کارشناسان می‌گویند حمایت غربی از اوکراین در جنگ، موجب تضعیف روسیه نخواهد شد و این هدفی دور از دسترس است.

شبکه تلویزیونی راشاتودی گزارش داد: در حالی که چهره‌های برجسته دنیای دیپلماسی باور دارند گفتگو برای آتش بس و صلح بهترین راه برای حل منازعه در اوکراین به شمار می‌آید، سران کشور‌های غربی معتقدند باید با ادامه فروش تسلیحات و ادامه جنگ در نهایت روسیه‌ای ضعیف و تحقیر شده و منزوی به وجود آید، اما بیشتر کارشناسان چنین هدفی را دور از دسترس غرب می‌دانند.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در حالی درباره لزوم بازگشت به صلح صحبت می‌کند که همچنان تاکید دارد روسیه مسئول شروع این درگیرهاست. اما ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس گفته است دنبال کردن صلح و آتش بس در اوکراین با وضعیت کنونی کاملا بی معناست؛ این در حالیست که انگلیس خود را آماده می‌کند که بسته کمک نظامی دیگری به ارزش ۲۵۰ میلیون پوند به اوکراین را اعلام کند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز می‌گوید: ما هیچ تردیدی نداریم که گفتگو‌های صلح واقعی در آینده‌ای نزدیک نشدنی خواهد بود.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این خصوص گفت: کار ما این است که بهترین تجهیزات جنگی را در اختیار اوکراین قرار بدهیم تا اطمینان حاصل شود که بهترین موضع ممکن را در میدان نبرد داشته باشند و در صورتی که زمان دیپلماسی هم فرا برسد آن‌ها در بهترین موقعیت ممکن در میز مذاکرات قرار گرفته باشند. این موقعیت هنوز فرا نرسیده است.

راشاتودی گزارش داد که با این حال به نظر می‌رسد غرب دقیقا به دنبال همین مساله است؛ روسیه باید با کاهش منزلت تضعیف و تحقیر شود، ولی بر اساس اصطلاحی که در غرب استفاده می‌شود چندان محتمل نیست. از این رو باید پرسید چند نفر دیگر باید بمیرند؟ چند کشور دیگر باید گرفتار شوند تا غرب درک کند که به جای فروش تسلیحات برای گفتگو‌های صلح تشویق کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
حسین
۱۳:۵۵ ۲۹ آذر ۱۴۰۱
اگر داعش دیوانه قدرت نظامی روسیه رو در اختیار داشت و فرزند آمریکا نبود، شهرهای مهم اکراین بدون دخالت نیروی زمینی و دادن تلفات، همان ساعات اولیه جنگ به خاکستر تبدیل می شد. به هر حال روسیه فرماندهان و سربازان با تجربه زیادی رو از دست داده