سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در واکنش به موضوع آلودگی هوا مطرح شد؛

عدم تغییر میزان سوخت کارخانه‌ها توسط وزارت صمت و نفت

نجفی گفت: مدیریت شهری نمی‌تواند به وزارت نفت و صمت بگوید که چرا میزان سوخت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ را تغییر نداده اند.

سوده نجفی در صحن علنی شورای شهر در خصوص آلودگی هوا در ۱۰روز اخیر در تذکری گفت:توسعه کمربند سبز از جمله مصداق‌هایی است که سازمان دهیاری‌ها و همیاری‌ها مکلف به اختصاص ۲۰درصد از منابع خود به آن هستند.

نجفی با بیان اینکه مدیریت شهری بر اساس ساختار اداری نمی تواند برای سایر سازمان ها و وزارت خانه ها ایجاد تکلیف کند و یا نظارت داشته باشد خاطرنشان کرد: به عنوان مثال مدیریت شهری نمی تواند به وزارت نفت و وزارت صمت بگوید که چرا میزان سوخت کارخانه ها و صنایع بزرگ را تغییر ندادی و یا اینکه دلیل چرا بر اساس برخی گزارش ها از سوخت مازوت استفاده می شود.چراکه این موضوع باید از سوی مجلس و با سئوال از وزراء پیگیری شود.

رئیس کمیته سلامت با بیان اینکه اعضای شورای شهر نماینده و صدای شهروندان هستند یادآور شد: وضعیت آلودگی هوا در شهر تهران نگران کننده است و آثار آن بر سلامت شهروندان با توجه به افزایش تعداد قربانی‌‌ها و مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی مشهود است؛ اما متاسفانه به دلیل اینکه آثار ناشی از آلودگی هوا در بلند مدت ظهور پیدا میکند و همانند ویروس کرونا آنی نیست مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در خواست و پیشنهاد بنده تشکیل ستادی به همین منظور به ریاست رئیس جمهور است تا برای حل مسئله آلودگی هوا اقدام اساسی صورت بگیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.