سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مه گرفتگی در چند محور استان مرکزی

مه گرفتگی در چند محور‌های مواصلاتی استان مرکزی، موجب کاهش دید شده اشت.

چند محور‌های مواصلاتی استان مرکزی، از مه گرفتگی  برخوردار است که موجب کاهش دید  شده  و به همین دلیل همراه داشتن لوازم ایمنی و احتیاط و حرکت با سرعت مطئنه برای رانندگان الزامی است.

سرهنگ پورشمس رئیس پلیس راه استان مرکزی به تمامی رانندگان به منظور رعایت سرعت مطمئنه توصیه کرد: هنگام تردد در سطح محور ها‌ی لغزنده، به منظور پیشگیری از لغزندگی وسیله نقلیه خود، از ترمز‌های ناگهانی استفاده نکنند، زیرا این کارخود باعث وقوع حوادث ناگوار رانندگی خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان مرکزی افزود: لازم است تا رانندگان به هنگام سر خوردن خودرو، فرمان را به همان جهت لغزندگی نگه داشته و با گرفتن و آزاد کردن متناوب و آرام ترمز، حرکت خودروی خود را کنترل کنند.

سرهنگ پور شمس یادآور شد: سرعت مطئنه تنها به اندازه سرعت مجاز در جاده مربوط نمی‌شود بلکه گاهی بسیار کمتر از آن نیز هست و سرعت مطمئنه یعنی سرعتی که راننده بتواند در آن سرعت، وسیله نقلیه خود را به آسانی و به درستی کنترل و فاصله طولی مناسب با دیگر وسایل نقلیه را نیز رعایت کند.

او در پایان با تأکید بر اینکه تجهیزاتی مانند برف پاک کن و وسایل گرمایشی از ضروریات رانندگی در شرایط بارانی و سرما است، از رانندگان خواست در شرایط ناپایدار آب و هوایی، با شیشه بخار گرفته رانندگی نکرده و همواره در هنگام رانندگی در چنین شرایطی، به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران نیز توجه داشته باشند و در هنگام عبور از کنار آنها، سرعت خود را کاهش دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.