سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصرف گاز به مرز هشدار رسید

گذر از سرمای زمستان با همراهی مردم و بخش صنعت

تشدید سرما در خراسان جنوبی مصرف گاز را در دو بخش خانگی و صنعتی افزایش داده که نیازمند مدیریت همگانی است.

۱۰ میلیون مترمکعب گاز روزانه در خراسان جنوبی مصرف می‌شود که ۵۰ درصد آن در بخش خانگی و ۵۰ درصد دیگر در واحد‌های تولیدی مصرف می‌شود.

شرکت ملی گاز ایران در پی افزایش مصرف گاز دستورالعمل مصرف انرژی را به همه دستگاه‌ها ابلاغ کرده است؛ میزان دما در ادارات باید روی ۱۸ درجه نگاه داشته شود و شرکت گاز آمادگی دارد نسبت به عایق بندی موتورخانه‌های ادارات و بخش‌های خصوصی به شکل رایگان اقدام کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به مصرف زیاد گاز در واحد‌های تولیدی استان می‌گوید: یکی از مهمترین نکات در این زمینه استفاده از سوخت جایگزین در واحد‌های تولیدی است که دولت آن را تأمین می‌کند.

عباس زاده تأکید کرد: در کارخانه‌ها و واحد‌های تولیدی باید زمینه استفاده از سوخت جایگزین فراهم شود و براساس دستورالعمل ابلاغی، وزارت نفت برای تأمین سوخت جایگزین واحد‌های تولیدی خراسان جنوبی مشکل خاصی ندارد.

او افزود: هرچه افراد میزان مصرف گاز در بخش خانگی را کاهش دهند، زمینه برای فعالیت واحد‌های تولیدی استان بیشتر فراهم می‌شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی مردم با توجه به کسری تولید گاز لازم است مصرف خانگی را به خوبی مدیریت کنند تا در فصل سرما با مشکل قطع گاز مواجه نشویم و همه هم‌استانی‌ها از گاز بهره‌مند شوند.

عباس زاده با بیان اینکه اولویت با تأمین گاز در بخش خانگی است اظهار کرد: با این وجود مردم باید از مصرف بی رویه گاز در فصل سرما خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان جنوبی نیز هفته گذشته از افزایش مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی خبر داد و از مشترکان درخواست کرد در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند.

محمودی همچنین گفت: مطابق بخشنامه صرفه‌جویی سازمان‌ها، ادارات، نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی باید در وقت اداری نسبت به رعایت دمای رفاه (۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد) اقدام شود و افراد در ساعات غیراداری و روز‌های تعطیل، سامانه‌های گرمایشی را خاموش کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.