سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر اقتصاد:

صندوق بیمه حوادث طبیعی آغاز یک تغییر در زمینه پرداخت خسارات است

خاندوزی گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی آغازی بر تغییر چرخه معیوبی است که پیش از این در زمینه پرداخت خسارات دنبال می‌شد.

خاندوزی در نشست واریز اولین غرامت صندوق بیمه حوادث طبیعی ساختمان گفت: در زمینه شیوه جبران خسارات حوادث طبیعی بسیار ابتدایی عمل می‌کردیم و اهمیت این جلسه و اولین پرداختی که از محل بیمه همگانی صورت می‌گیرد نقطه چرخشی است که در آن مدل ناکارآمد صورت میگرفت و می تواند تغییری در چرخه معیوبی باشد که برای مردم اطمینان آور نیست.

وزیر اقتصاد ادامه داد: ابلاغ قانون نوید بخش این بود که ما از پیچ و خم‌های تصویب این مدل و الگو عبور کردیم و در شش هفت ماه اخیر تلاش‌هایی صورت گرفت که امید بخش است و امیدوارم مسیر متفاوتی در جبران خسارات مردم را شکل دهد.

او با اشاره به اهمیت اینگونه از صندوق‌ها گفت: با این مسىله می‌توانیم یارگیری میلیونی از مردمی داشته باشیم که در معرض خطرات طبیعی هستند. می‌توانیم از رسانه استفاده کنیم و آن‌ها را همراه کنیم که همه مردم خواستار تقویت چنین نهاد‌هایی باشند. همینکه جامعه مطلع باشد با پرداخت ۲۴ هزار تومان حق بیمه تا سقف ۳۰ میلیون تومان می‌تواند تسهیلات دریافت کند نکته خوبی است. البته می‌دانیم که این رقم کفاف بازسازی خانه را نمی‌کند، اما ابتدای مسیری خواهد بود که تازه آغاز شده است.

او ادامه داد: جای صنعت بیمه در این زمینه خالی بود که امیدواریم در اولین قدم با نهاد‌های متولی همراه شود که بتوانیم وسعت پوشش و توانمندی این صندوق و حتی احکامی که باید در بودجه سال بعدی در نظر داشته باشیم را مهیا کنیم.

خاندوزی می‌گوید: با چنین صندوق‌هایی می‌توانیم اطمینانی خاطر را در مورد سکونتگاه و زندگی مردم فراهم کنیم که خدمت کمی نیست. با توجه به اینکه اکثر استان‌های کشور در معرض خطر بلایای طبیعی هستند.

وزیر اقتصاد در ادامه به رویکرد‌ها در این صندوق اشاره کرد و گفت: رویکرد اول مسئله سقف پرداخت خسارات است که اگر بتوانیم با فرمول‌های پیچیده‌تر و به جای فرمول ساده به سراغ ساز و کار‌های پیچیده‌تر برویم نکته مهمی در توانمندسازی این صندوق است، زیرا سقف فعلی برای خرید چند قلم کالا کفایت می‌کند نه بازسازی خانه.

او گفت: کشور‌هایی مثل مکزیک و ترکیه از این سازوکار استفاده می‌کنند و صنعت بیمه ما این توانایی را دارد که بتواند این خدمت را در کنار سایر پوشش‌هایی که مردم نیاز دارند، ارائه دهد. امیدواریم در دولت سیزدهم شاهد پوشش گسترده این صندوق باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.