سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفن غیر اصولی پسماند و زباله در استان بوشهر

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر از تولید روزانه یک هزار و ۵۰۰ تن زباله و پسماند در استان در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: نحوه دفن و دفع پسماند و زباله در استان بوشهر نامطلوب و غیراصولی است.

فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در کارگروه تخصصی مدیریت پسماند استان بوشهر با اشاره به تشکیل کانون‌های آلودگی زیست محیطی در حوزه پسماند، بیان کرد: اجرای طرح‌هایی برای بازیافت پسماند‌ها در بخش‌های مختلف آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پسماند‌ها در پنج بخش پسماند خانگی، کشاورزی، عفونی، پزشکی و ویژه تقسیم بندی می‌شود، افزود: برخی پسماند‌ها مانند عفونی و ویژه خطرناک هستند که منجر به بروز مشکلات زیست محیطی و بیماری می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر یکی از مشکلات شیوع بیماری کرونا را پسماند عفونی دانست و عنوان کرد: با تلاش و همکاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر پسماند عفونی در بیمارستان‌های استان و دیگر بخش‌ها مدیریت شده است.

وی از تدوین برنامه دفع صحیح پسماند در استان بوشهر خبر داد و افزود: طرح‌های زیست محیطی پسماند مورد حمایت صندوق ملی حفاظت محیط زیست کشور قرار دارد که شهرداری‌ها می‌توانند از ظرفیت این صندوق برای اجرا طرح‌های دفع پسماند استفاده کنند.

قلی‌نژاد با اشاره به تولید روزانه هزار و ۵۰۰ تن پسماند در استان گفت: بخش خانگی هزار و ۳۵۵ تن، صنعتی ۱۰۵ تن، کشاورزی ۵۵ تن و عفونی ۴ تن زباله تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه نحوه دفن پسماند و زباله در استان بوشهر نامطلوب است، تاکید کرد: محل دفن و نحو دفع زباله در بخش‌های مختلف شهری غیراصولی و نامطلوب است که باید راهکار‌های لازم برای رفع این مشکل با همکاری شهرداران ارائه شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.