سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دومین همایش ملی «تحول در علوم انسانی» آغاز به‌کار کرد

مراسم رونمایی از پوستر دومین همایش ملی «تحول در علوم انسانی» با عنوان تحول در تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های مقام معظم رهبری همراه با برپایی دو میزگرد تخصصی در دانشگاه شیراز برگزار شد.

همزمان با روز وحدت و دانشگاه، مراسم رونمایی از پوستر دومین همایش ملی «تحول در علوم انسانی» با عنوان تحول در تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های مقام معظم رهبری در دانشگاه شیراز برگزار شد.

سیدسعید زاهد زاهدانی، رئیس پژوهشکده تحول در علوم انسانی دانشگاه شیراز در این مراسم گفت: سلسله همایش‌های تحول در علوم انسانی از سال ۹۶ آغاز کردیم و پس از آن با شیوع کرونا نتوانستیم این همایش را در موضوعات جدید برگزار کنیم و اکنون امکان آن فراهم شده است.

او با اشاره به موضوع دومین همایش ملی تحول در علوم انسانی تصریح کرد: تحول در تعلیم و تربیت با محوریت اندیشه‌های مقام معظم رهبری به عنوان موضوع مهم و اصلی این همایش قرار گرفته است.

زاهد زهدانی گفت: تحول در علوم انسانی از همین گزاره اصلی به دست می‌آید که دو نهاد اصلی آموزشی و پرورشی جامعه هستند و باید اتحادی بین آن‌ها برقرار شود تا به بالندگی همدیگر کمک کنند.

رئیس پژوهشکده تحول در علوم انسانی دانشگاه شیراز گفت: از زمانی که نظام لیبرال دموکراسی بر جهان سیطره گستراند، متاسفانه یک جهان عاری از معنویت را شاهد بودیم؛ آنچه که این تحول را مدیریت و نرم افزار این سلطه‌جویی را اداره می‌کند، علوم انسانی است که از قرن ۱۹ شکل گرفت، در قرن ۲۰ به اوج رسید و در قرن ۲۱ نواقص آن بروز کرد.

زاهد زاهدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ در واقع شورشی بود در نظام ظالمانه لیبرال سرمایه‌داری و در مقابل دیکتاتوری و استعماری که در دنیا شکل گرفته بود، گفت: طی چهار دهه شاید کم توجهی شد و به نظر رسید که همان نرم‌افزاری که تمدن لیبرال سرمایه‌داری را شکل داد، می‌تواند به ما هم برای حل مسائل کمک کند، اما وقتی کارنامه ۴۰ ساله خود را مشاهده می‌کنیم ضمن مشاهده کارنامه مطلوب سخت‌افزاری، ولی متوجه شدیم که در بحث‌معنویت که قرار بود انقلاب اسلامی آن را برای دنیا جبران کند؟ موفق نبودیم و بسیاری از مسائلی که در دنیای لیبرال سرمایه‌داری وجود داشت به کشور ما هم منتقل شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز گفت: امامین انقلاب این را می‌دانستند و هشدار دادند و به همین دلیل رهبر انقلاب تحول در علوم انسانی را گوشزد کردند و از سال ۷۱ فرمان علوم انسانی را صادر کردند، اما کمتر در دانشگاه‌ها دنبال شد، اما در حوزه مطلوب‌تر پیش رفت.

در ادامه این مراسم دو میزگرد به عنوان پیش نشست‌های تخصصی این همایش با عناوین «ضرورت تحول در تعلیم و تربیت» و «چشم‌انداز‌ها پیشنهادات و راهکار‌های تحول در تعلیم و تربیت» در دانشگاه شیراز برگزار شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.