سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تدوین ۳۵ عنوان کتاب با موضوع تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کرمانشاه

مدیر اسناد و تاریخ شفاهی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه از تدوین ۳۵ عنوان کتاب با موضوع تاریخ شفاهی دفاع مقدس در کرمانشاه خبر داد.

زهرا باقری مدیر اسناد و تاریخ شفاهی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه گفت : در بحث مصاحبه و تدوین و چاپ کتب تاریخ شفاهی طی چهار سال اخیر در استان کرمانشاه قریب به ۳۵ عنوان کتاب تدوین شده است.

وی افزود: موضوع کتاب‌ها اغلب در تاریخ شفاهی پیشکسوتان دفاع مقدس و از اقشار مختلف جامعه بوده است و تلاش شده که از همه اقشار اعم از بسیجی و سپاهی و ارتش و جمعیت هلال احمر و امدادگران و اقشار مختلف فرهنگیان و زنان مؤثر در دوران دفاع مقدس مصاحبه شود.

مدیر اسناد و تاریخ شفاهی بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمانشاه تصریح کرد: از هر یک از پیشکسوتان حدود ۲۰ ساعت مصاحبه ثبت و ضبط شده و کتاب‌ها تدوین و به چاپ رسیده است.

وی ادامه داد: در بخش کتاب‌های اسنادی در سال‌های گذشته تولیدی نداشته‌ایم، ولی در سال جاری با همت و تلاش فعالان این حوزه کتاب‌هایی با موضوعات تحرکات مرزی استان کرمانشاه و منطقه غرب در دوران دفاع مقدس تدوین شد و موضوع بمباران‌های کرمانشاه، بسیج عشایری کرمانشاه و منطقه غرب کتب اسنادی تولید شده است .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.