سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سهم ۸۰ درصدی دادرسی‌های الکترونیک در کشور

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه گفت: سهم ۸۰ درصدی دادرسی‌های الکترونیک در کشور، بیانگر کیفیت دادرسی‌های نوین است.

 محمد کاظمی فرد در بازدید از زندان کرمان و بررسی روند دادرسی‌های الکترونیک با اشاره به اینکه سهم ۸۰ درصدی دادرسی‌های الکترونیک در کشور، بیانگر کیفیت دادرسی‌های نوین است، گفت: در استان کرمان ۸۵ درصد رسیدگی‌ها به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

او افزود: پس از شیوع کرونا، دادرسی الکترونیک در قوه قضائیه به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با اشاره به اینکه با توسعه دادرسی‌های الکترونیک، بسیاری از معضلات حل شده است، بیان کرد: با توسعه دادرسی‌های الکترونیک، ضمن کاهش هزینه ها، گام‌های اساسی در زمینه حفظ کرامت مددجویان، کاهش مشکلات اعزام و بدرقه مددجویان و کاهش اطاله دادرسی برداشته شده است.

او تصریح کرد: تحقق ۸۵ درصدی رسیدگی‌ها به صورت کاملا الکترونیک، تحولی در دستگاه قضایی است.

مهدی بخشی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان نیز ایجاد دفتر خدمات الکترونیک قضایی در زندان مرکزی کرمان را از مصادیق حفظ حقوق شهروندی مددجویان دانست و گفت: با ایجاد این دفاتر، مددجویان می‌توانند درخواست‌ها و لوایح خود را به صورت الکترونیکی به مرجع قضایی ارسال کرده و امورات مربوطه را پیگیری کنند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه با همراهی دادستان مرکز استان و سرپرست معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از مرکز مانیتورینگ، مرکز دادرسی الکترونیک و دفتر خدمات الکترونیک مستقر در زندان مرکزی کرمان نیز بازدید کردند.

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه همچنین با حضور در محاکم عمومی و تجدیدنظر، از شعب قضایی رسیدگی کننده به پرونده‌ها به صورت الکترونیک نیز بازدید کرد و نظرات قضات این شعب درباره نقاط قوت و ضعف دادرسی‌های الکترونیک را شنید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.