سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اشنویه

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اشنویه راه اندازی می‌شود.

سعید شهند، مدیرکل محیط زیست آذربایجان غربی گفت: زمین مورد نیاز برای احداث ایستگاه سنجش آلودگی هوا در اشنویه تأمین شده و اداره محیط زیست نیز با استفاده از منابع ملی نسبت به اجرای پروژه در سالجاری اقدام می‌کند.

او افزود: مسئله محیط زیست مهم و تخصصی و وزن محیط زیست برابر با وزن سلامتی جامعه است و در همین راستا به دنبال توسعه پایدار و همگام با آن در مسیر توسعه گام بر می‌داریم.

شهند تصریح کرد: رعایت ملاحظات زیست محیطی در اجرای تمام طرح‌ها امری ضروری است و همه باید در این راستا تلاش کنیم.

فرماندار شهرستان اشنویه هم در این دیدار گفت: ایستگاه سنجش ذرات هوا در شهرستان اشنویه به دلیل موقعیت جغرافیایی آن و هم مرز بودن با کشور عراق و از طرفی ازدیاد وقوع پدیده ریزگرد، برای ارائه هشدار‌های لازم و اخذ تصمیمات در شرایط بحرانی مورد نیاز شهرستان است.

سید علی ترابی افزود: در راستای خود حفاظتی و با توجه به حساسیت و اهمیت شرح وظایف و مسئولیت‌های حفاظت محیط زیست لازم است اعتبارات لازم برای تعمیر و تجهیز اداره مربوطه تخصیص یابد.

ترابی گفت: با توجه به عملکرد خوب اداره محیط زیست اشنویه شکارغیرمجاز در این شهرستان کنترل شده و اشنویه یکی از شهرستان‌های دارای سایت پسماند است که بصورت مستمر مورد پایش کارشناسان محیط زیست قرار می‌گیرد.

فرماندار شهرستان اشنویه اضافه کرد: با توجه به گونه‌های مختلف جانوری و تنوع زیستی انتظار می‌رود با پیگیری و توجه ویژه، منطقه "تاله جار" که از مناطق بکر شهرستان است در راستای حفاظت از عرصه و تنوع زیستی به عنوان منطقه حفاظت شده معرفی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.