سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعمال قانون حدود ۲۲ هزار وسیله نقلیه فاقد معاینه فنی در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: در اجرای کنترل آلاینده های متحرک ، ۲۱ هزارو ۶۲۰ وسیله نقلیه آلاینده از ابتدای آذرماه جاری تاکنون در این استان اعمال قانون شده است.

سرهنگ حمدالله رحمتی پور گفت: از مجموع وسایل نقلیه اعمال قانون شده ، ۲۰ هزارو ۷۵۱ دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی ، ۵۱۷ دستگاه خودروی دودزا و ۳۵۲ دستگاه کامیون فاقد مجوز بوده است.

او افزود: ۵۰۱ هزارو ۷۴۴ وسیله نقلیه آلاینده از ابتدای امسال تاکنون در استان البرز اعمال قانون شده است که ۴۹۷ هزار دستگاه خودروی فاقد معاینه فنی ، چهارهزارو ۱۶ دستگاه خودروی دودزا و چهار هزارو ۶۹۴ کامیون فاقد مجوز است .

رحمتی پور با بیان اینکه در این مدت ۱۱ دستگاه خودرو توقیف شد، گفت: با توجه به افزایش آلودگی هوای شهرستان های استان البرز، طرح مقابله با خودروهای دودزا تا پایان هفته جاری در این استان ادامه دارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی باید برای رفع نقص فنی به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی منتقل شوند.

او گفت: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.