سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایجاد بازار‌های جدید برای خرمای بوشهر

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی از انجام هماهنگی لازم برای تامین بازار‌های جدید برای خرمای استان بوشهر خبر داد.

حمید اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی گفت: خرما یکی از مهمترین محصولات کشاورزی استان بوشهر است. در حوزه نخل و خرما، فروش محصول از جمله دغدغه‌ها است و در تلاش هستیم که بازار‌های جدیدی برای خرمای مردم استان فراهم کنیم.

وی آفت سوسک چوب‌خوار را یکی از مهمترین چالش‌ها برای حیات نخلستان‌های استان دانست و افزود: مقرر شد سازمان حفظ نباتات اقدامات مناسبی را در زمینه مقابله با این آفت داشته باشد تا شاهد خسارت بیشتر از این نباشیم.

اورعی بیان کرد: آبزی‌پروری یکی از ظرفیت‌های مهم در استان بوشهر است. این استان حدود نیمی از میگوی پرورشی کشور را تولید می‌کند و به عنوان قطب تولید این محصول شناخته می‌شود.

وی پرورش ماهی در قفس را یکی دیگر از ظرفیت‌های استان دانست و افزود: آبزی‌پروری علاوه بر تأمین نیاز‌های داخل کشور نقش مهمی در ارزآوری و تولید درآمد دارد که باید به صورت ویژه حمایت شود.

اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی با اشاره به عزم جدی برای توسعه کشاورزی با رویکرد جهادی در کشور گفت: تلاش می‌شود که با ارائه تسهیلات مناسب و حمایت ویژه از فعالان حوزه شیلات و آبزی‌پروری در استان بوشهر مشکلات این بخش به حداقل برسد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در قرارگاه امنیت غذایی ادامه داد: گوجه فرنگی از دیگر محصولات اولویت‌دار استان بوشهر است که این استان به عنوان قطب تولید گوجه فرنگی خارج از فصل در کشور شناخته می‌شود.

اورعی تاکید کرد: مقرر شد که حمایت لازم برای خرید محصول گوجه فرنگی کشاورزان در استان صورت گیرد تا شاهد کاهش مشکلات فعالان این حوزه باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.