سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش تنوع و ترکیب رنگ در فضای سبز اصفهان

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تنوع گونه‌های درختی و درختچه‌ای موجود در شهر اصفهان به حدی است که در فصول مختلف سال باعث ایجاد طیف رنگی متنوعی در فضای سبز می‌شود.

مجید عرفان‌منش با بیان اینکه باغ شهر اصفهان از دیرباز به عنوان یک شهر تفرجگاهی و سیاحتی مورد بازدید عام و خاص بوده است و از نظر سرانه و وسعت فضای سبز شهری در زمره برترین شهر‌های ایران است، اظهار کرد: تنوع گونه‌های درختی و درختچه‌ای موجود در شهر به حدی است که در فصول مختلف سال، انواع گونه‌های پهن‌برگ و سوزنی برگ موجود از نظر بصری باعث ایجاد طیف رنگی متنوعی در فضای سبز می‌شوند.

او افزود: طیف رنگی در فضای سبز به گونه‌ای است که با خزان پاییزه درختان، طیف گسترده‌ای از رنگ‌های سرد و گرم به ظهور می‌رسند و جلوه پاییزی شهر را با زیبایی دو چندان می‌آرایند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه درخشش و خزان برگ‌های درختان چهارباغ اصفهان در فصل پاییز، نظر هر عابر پیاده‌ای را به خود معطوف می‌دارد، ادامه داد: خزان پاییزه درختان توت (زردرنگ)، نارون (طلایی) و چنار (قهوه‌ای روشن) در ترکیب با رنگ سبز درختانی همچون کاج، نوش، سرو و لاوسون، زیبایی بصری فراوانی را برای باغ شهر اصفهان به ارمغان می‌آورد.

او خاطرنشان کرد: در راستای افزایش تنوع و ترکیب رنگ در فضای سبز موجود، کاشت انواع درختان و درختچه‌های زینتی برگ رنگی (آلوگل میروبالان، افرا ابلق، میخک هندی ابلق، کاج طلایی و سدروس آبی)، و شکوفه‌های جذاب (گیلاس زینتی، ذغال اخته و هلوگل) و انواع درختچه‌های گل‌دار زمستانه (گل یخ و مریم گلی درختی) در برنامه‌های آینده سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان قرار دارد.

منبع:ایمنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.