سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری مراسم افتتاحیه کمپ کارآفرینی در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی

مراسم افتتاحیه دومین کمپ کارآفرینی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

آقای عابدزاده رئیس دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی با اشاره به دومین کمپ کارآفرینی در این دانشگاه گفت: بیکاری یکی از بزرگترین معضلاتی است که توازن و تعادل جامعه را به هم می‌ریزد و باعث ایجاد بحران‌های متعدد می‌شود.

آقای عابدزاده گفت: بیکاری عامل اصلی معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی است و حل آن بسیاری از مشکلات اجتماعی، روانی و اقتصادی جامعه را برطرف می‌کند.

وی  ادامه داد: اولین تاثیر بیکاری کاهش درآمد است و کاهش درآمد نه فقط یک فرد و یک خانواده، بلکه کل جامعه را تحت تاثیر قرار می‌دهد تا جایی که تاثیر بیکاری و فقر  در آسیب‌های اجتماعی بسیار محرز است.

وی در ادامه به مزایای مهارت آموزی اشاره کرد و گفت: فرد با به دست آوردن مهارت‌ها می‌توانند مسیر درست را در زندگی خود پیدا کنند.

وی هدف از برگزاری این کمپ را افزایش روحیه خودشناسی و خودباوری دانشجویان، ترغیب دانشجویان به ایده پردازی و ایده پروری، تدوین طرح‌های کسب و کار و هدایت آن در جهت تولید ثروت، برقراری ارتباط هدفمند میان صاحبان طرح‌ها و ایده‌های تجاری با سرمایه گذاران و صنعت، آموزش مفاهیم و قواعد کارآفرینی، کسب و کار، توسعه‌ اشتغال و کارآفرینی، تکمیل چرخه تبدیل ایده به کسب و کار و ... عنوان کرد.

آقای صدیقی معاون دانشگاه علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت:این دانشگاه با همکاری موسسه دانش بنیان سایه سمن دومین کمپ کارآفرینی را برگزار می‌نماید.

وی گفت:این کمپ با محور‌های تخصصی IT، صنایع غذایی و کسب و کار‌های نوین برگزار می شود.

آقای صدیقی افزود:دومین کمپ کارآفرینی به منظور تحقق اهداف شعار سال و گرامیداشت هفته پژوهش و در راستای توسعه آموزشهای علمی کاربردی به قصد ارتقای دانش و ایجاد مهارتهای لازم و به فعلیت درآوردن استعداد‌های نهفته در افراد در راستای ایجاد اشتغال، توسعه و کارآفرینی، به مدت ۴ روز مشتمل بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی "خلق ایده و ایده پردازی، تدوین طرح کسب و کار، خلاقیت و نوآوری، آشنایی با قوانین کسب و کار و کارآفرینی، تیم سازی و شروع کسب و کار، بازدید از محیط کارآفرینی، سخنرانی کارآفرینان موفق و برتر، مشاوره در کلینیک اشتغال و توسعه کارآفرینی از امروز لغایت ۳۰ آذر برگزار می شود.

آقای زه فروش  رئیس شرکت سایه سمن گفت:در دنیای امروزی رابطه‌ مستقیمی بین توسعه تکنولوژی ، پیشرفت و اقتصاد و ابعاد مختلف اجتماعی و سیاسی هر کشور برقرار است. 

وی گفت:از میان چهار رکن تکنولوژی انسان نقش محوری و بنیادی دارد. استفاده از بهترین و مدرن‌ترین ماشین آلات بدون نیروی انسانی متخصص و ماهر ممکن نیست. اینجاست که اهمیت دانشگاه بیش از پیش روشن می‌شود.

او افزود:چون دانشگاه محل تربیت نیروی انسانی متخصص و ماهر است و اگر این نیروی انسانی متخصص بتواند دانش و مهارت خود را در عرصه تولید و صنعت به کار ببرد موجب پیشرفت خواهد شد؛ بنابراین ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می‌تواند تاثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی آنجا داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.