سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انباشت آلاینده‌ها در همدان به مدت ۳ روز

مسئول برنامه پایش کیفیت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: از امروز به مدت سه روز انباشت آلاینده‌ها در شهر همدان ادامه دارد و همین مسأله منجر به کاهش دید افقی شده است.

مهدی خدابخشی با بیان اینکه در روز‌های سرد، آلودگی در سطح پایین باقی می‌ماند، افزود: تاکنون بسیاری از کلانشهر‌های کشور با مشکل آلودگی هوا مواجه شده اند و این مسأله در همدان با شدت کمتری به وجود آمده است چراکه همدان یک شهر صنعتی نیست.

او در رابطه با علت آلودگی هوا در همدان، گفت: سوخت منازل و خودرو‌ها علت اصلی آلودگی هوا و پس از آن، فعالیت صنایع باعث این معضل شده البته گردوغبار ناشی از فعالیت‌های عمرانی نیز در آلودگی هوا بی‌تأثیر نیست.

مسئول برنامه پایش کیفیت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه تاکنون شاخص آلودگی هوا در شهر همدان خیلی بالا نیست، افزود: پیش‌بینی می‌شود با افزایش تردد‌ها در سطح شهر تا ساعاتی دیگر و رسیدن به زمان ظهرگاهی، این شاخص به بالای ۱۵۰ ppm برسد که در این صورت برای گروه‌های حساس، ناسالم است.

خدابخشی گفت: هر زمان که دانشگاه علوم پزشکی پیش‌بینی کند شاخص آلودگی هوا به مرز خطرناک و ناسالم برای همه گروه‌ها خواهد رسید و ممکن است برای سلامت مردم مشکلی پیش بیاید، درخواست تشکیل کمیته اضطرار آلودگی هوا را می‌دهد تا محدودیت‌هایی در رفت و آمد و یا تعطیلی مدارس درنظر گرفته شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.