سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیروگاه شازند در صدر پدیده‌های زیانبار

استاندار مرکزی گفت: نیروگاه شازند از استثنایی‌ترین نیروگاه‌های مضر کشور است و هیچ نیروگاهی وضعیت آن را ندارد.

فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی گفت: هیچ نیروگاهی در کشور وضعیت نیروگاه شازند را ندارد و از استثنایی‌ترین نیروگاه‌های مضر کشور است.

فرزاد مخلص الائمه با بیان اینکه پیگیری‌ها از سوی ما انجام می‌شود گفت: مقابله با پدیده آلایندگی هوا جزو تکالیف تمام دستگاه‌های اجرایی استان است، اما ماموریت هر دستگاه در راستای تحقق این هدف متفاوت است.

نماینده عالی دولت در استان مرکزی اظهار داشت: در خصوص مقابله با پدیده آلایندگی هوا باید یک دستورالعمل واحد وجود داشته باشد و این نوع نگرش که یک دستورالعمل برای تابستان و یک دستورالعمل برای زمستان ارائه شود، اشتباه است و باید در این راستا تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شود، هرچند که اقدامات مناسبی در استان در حال انجام است.

او با بیان اینکه بر اساس اطلاعات به دست آمده، مسئله نیروگاه حل نمی‌شود مگر اینکه از مدار خارج شود، اما این امر مقدور نیست، گفت: حلقه مدیریتی استان با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند و در اولویت اقدامات خود قرار داده است.

استاندار مرکزی ادامه داد: در ماه‌های اخیر اقداماتی انجام و مسیر‌های مختلفی از جمله فیلتراسیون و مازوت کم سولفور طی شده، اما مهمترین آن، بازنگری طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر اراک است که این مهم به عنوان ابلاغیه و مصوبه سفر رئیس جمهور به استان مطرح است.

مخلص الائمه ابراز داشت: مهمترین راهکار در خصوص رفع مشکل آلایندگی هوا در دیسپاچینگ برق است و چنانچه پیشنهاد مورد نظر عملیاتی شود بخش زیادی از مشکل حل می‌شود.

او توضیح داد: جانمایی نیروگاه برق شازند در غرب اراک همچنین بسیاری از نیروگاه‌های کشور از ابتدا خطا و اشتباه بوده که طرح برخی مربوط به زمان قبل از انقلاب است.

این مقام دولتی با بیان اینکه باید مطابق با وضع مطلوب و موجود برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود، عنوان کرد: صنایع و مصرف کنندگان که مصرف بیش از یک مگاوات دارند باید در فصل سرما کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق داشته باشند، همچنین در مصرف گاز نیز کاهش حداقل ۶ درصدی باید در دستور کار قرار گیرد.

آلودگی هوای اراک در مرز ۱۰۰ روزگی در سال جاری است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۱۰ ۲۷ آذر ۱۴۰۱
مازوت سوزی نیروگاه شازند همه رو بدبخت کرده بس کنید