سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد سازمان ملل از تصمیم توییتر درباره حساب کاربری روزنامه‌نگاران

سازمان ملل و اتحادیه اروپا از اقدام شبکه اجتماعی توییتر به حذف حساب کاربری خبرنگاران انتقاد کردند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل، دربیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان ملل و اتحادیه اروپا از تصمیمی که توییتر برای حذف حساب کاربری چندین روزنامه‌نگار از این پلتفرم گرفته و همچنین از «ایلان ماسک» مالک جدید توییتر، انتقاد کردند.

به گزارش یورونیوز، توییتر به تازگی تصمیم گرفته تا حساب کاربری خبرنگارانی از خبرگزاری‌هایی مانند «نیویورک تایمز، واشنگتن پست، سی‌ان‌ان، و صدای آمریکا» را حذف کند و همچنین حساب کاربری پلتفرم اجتماعی جایگزین توییتر به نام «مستودون» هم بسته شد.

دوجاریک با اشاره به این اقدام گفت: «ما از بسته شدن حساب کاربری خبرنگاران بسیار متاسفیم، این اقدام زمانیکه در حال حاضر با تهدید جانی، و همچنین سانسور روزنامه‌نگاران در سراسر دنیا مواجهیم، بسیار مخاطره‌آمیز است.»

پیشتر ساعات ابتدایی روز جمعه «ویرا ژورووا» معاون ارزش‌ها و شفافیت کمیسیون اروپا، به ایلان ماسک هشدار داده بود که طبق قوانین جدید کمیسیون اروپا امکان دارد توییتر تحریم شود و در پیامی توییتری نوشت: «قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا که سال آینده اجرایی می‌شود مستلزم احترام به آزادی رسانه‌ها و حقوق اساسی است. ایلان ماسک باید به این مسئله آگاه باشد، خطر قرمز‌هایی وجود دارد و تحریم‌ها هم به زودی در انتظارند.»

توییتر تاکنون توضیحی به خبرنگاران برای دلیل حذف حسابشان ارائه نکرده است. اما ایلان ماسک پیش از این در پیامی روزنامه‌نگاران را به انتشار مسائل خصوصی او متهم کرده و گفته بود «این کار اساسا ترور است». البته ماسک هیچ شواهدی برای این ادعای خود ارائه نکرد.

حذف این حساب‌ها پس از آن انجام گرفت که ایلان ماسک روز چهارشنبه هفته گذشته دستور توقیف حسابی را داد که پرواز‌ها با جت شخصی او را ردیابی و منتشر می‌کرد. او همچنین قوانین توییتر را تغییر داده و خواستار توقف ردیابی و انتشار مکان افراد در توییتر شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.