سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوسازی ناوگان هلال‌احمر نیازمند حمایت دولت و مجلس/ ۱۰ بالگرد هلال‌احمر زمین‌گیر شده است

رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست با نمایندگان مجلس شورای اسلامی در شهرستان بابل گفت: عدم تخصیص بودجه کافی، ناوگان خودرویی هلال‌احمر را به فرسودگی کامل رسانده است.

دکتر پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر در سفر به شهرستان بابل و در نشست با نمایندگان این شهرستان به مشکلاتی که به دلیل عدم تخصیص اعتبار و بودجه مناسب گریبانگیر هلال‌احمر شده اشاره کرد و گفت: ۱۰ بالگرد امدادی این جمعیت در حال حاضر زمین‌گیر شده و برای اورهال و تعمیر این بالگرد‌ها به حمایت دولت و مجلس نیاز داریم.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: از سال ۹۰ حتی یک دستگاه خودروی امداد و نجات و یا آمبولانس به هلال احمر داده نشده و ناوگان خودرویی این جمعیت کاملا فرسوده و مستهلک شده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر خرید ۳۰۰ آمبولانس و ۶۰۰ خودروی امداد و نجات را شروع کرده ایم و توزیع این خودرو‌ها با اولویت استان‌های حادثه‌خیز از ابتدای اردیبهشت انجام خواهد شد، اما این تعداد خودرو، پاسخگوی نیاز هلال‌احمر برای امدادرسانی در سطح جاده‌های کشور و حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به تلاش این جمعیت برای رفع مشکلات معیشت و شغل امدادگران هلال‌احمر هم اشاره کرد و گفت: امدادگران ما ۲۴۰ ساعت ماهانه کار می‌کنند، اما دریافتی آن‌ها یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بود. امروز این دریافتی را به ۴ میلیون رسانده ایم و یک میلیون هم بابت بیمه امدادگران پرداخت می‌کنیم، ولی هیچ ارگانی در این زمینه به هلال احمر کمک نکرد. مجلس باید فکری به حال حقوق امدادگران داوطلب که شبانه روز و در تمام حوادث و بحران‌ها در کنار مردم هستند، بکند.

وی افزود: امیدواریم نیرو‌هایی خدمتگزار، کاردان و از جنس گام دوم انقلاب تربیت کنیم و به جامعه تحویل دهیم. کادر هلال احمر شرایط خیلی سختی داشته اند که امیدواریم این شرایط با حمایت مجلس و دولت، بهبود پیدا کند.

کولیوند در پایان تاکید کرد: تقویت و توسعه زیرساخت‌های استان مازندران از جمله اولویت برنامه کاری هلال احمر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.