سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره سراسری الگو‌های برتر تدریس در مشهد

جشنواره الگو‌های برتر تدریس با حضور جمعی از فرهنگیان سراسر کشور در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.

مهدی کاظمی معاون آموزش و پرورش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: در کنار توسعه کمی آموزش و پرورش به دنبال کیفیت آموزش نیز هستیم

کاظمی با بیان اینکه در کیفیت بخشی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند از جمله آنها فضا و تجهیزات مدارس است گفت: اما مهمترین عامل در فرایند یادگیری معلم و نقش معلم است در این راستا تدریس معلم بسیار مهم و کلیدی است لذا ما جشنواره الگوهای برتر تدریس را با رویکرد شایستگی محور پیش بینی کردیم تا بتوانیم فرایند یادگیری را ارتقا دهیم. 

وی گفت: این جشنواره می‌توانند زمینه فرهنگ سازی و زمینه برای شروع یک حرکت بزرگ بزرگ در ارتقای کیفیت آموزش داشته باشد. 

کاظمی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵۵۰ میلیارد تومان تجهیزات برای تامین بخشی از نیازهای هنرستانها تخصیص داده شده و تجهیزات خریداری و توزیع شده است و تا پایان سال حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات هنرستان ها در نظر می گیریم.

منادی سپیدان رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی نیز گفت: برنامه‌های بالادستی بویژه برنامه پنج ساله در مجلس، وزارت آموزش و پرورش رامکلف کرده است تا هدف‌گذاری ۵۰ درصدی برای آموزش فنی و حرفه ای و مهارتی داشته باشد که در این مدت برنامه حدود ۳۵ درصد پیشرفت داشته و ۱۵ درصد از این برنامه عقب است.

منادی گفت: سال آینده بودجه در این بخش حدود ۴۰ درصد نسبت به امسال افزایش می‌یابد. 

محمود رضایی دبیر این جشنواره گفت: جشنواره الگوهای برتر تدریس با هدف ارتقای کیفیت یادگیری با تاکید بر شیوه آموزش مبتنی بر شایستگی در فرایند آموزش هنرستان ها برگزار شده است.

او گفت: برگزاری این جشنواره با همکاری ۱۵ هنرستان فنی و حرفه ای در مشهد در بیست و پنج رشته مهارتی انجام شد.

در این مراسم از ۱۱۰ هنرآموز فنی و حرفه ای و کار و دانش آموزش و پرورش تقدیر شد. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.