سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دفاتر امانت چادر در کدام ورودی‌های حرم مطهر رضوی مستقر است؟

مسئول بخش انتظامات حریم خواهران حرم مطهر رضوی گفت: با هدف تامین چادر زیارت ۱۲ اتاق امانت چادر در ورودی‌های حرم مطهر رضوی تعبیه شده است.

فاطمه خیرالسادات گفت:اگرچه عمده بانوانی که قصد تشرف به حرم امام رضا(ع) را دارند، طبق اعتقاد فردی خود، برای حفظ آداب تشرف و همچنین با هدف احترام به سایر زائران با چادر وارد حرم می‌شوند، اما برخی از زائران و مجاوران نیز به هر دلیل برای تشرف به زیارت، چادر به همراه ندارند و نیازمند دریافت خدمت متناسب هستند.

وی افزود: فعالیت شبانه‌روزی ١٢ دفتر در ورودی‌های حرم بر همین اساس آستان قدس رضوی با فعال کردن ١٢ اتاق امانت چادر در ورودی‌های حرم مطهر، خدمت مورد نیاز را به این گروه از بانوان ارائه و با در اختیار گذاشتن چادر امانی، امکان تشرف آنها را فراهم می‌کند.

خیرالسادات تصریح کرد: این دفاتر از حدود یک سال قبل فعال شده و خادمان و خادمیاران بخش «انتظامات صحن‌ها و حریم خواهران» مسئولیت ارائه خدمت در آنها را بر عهده دارند.

مسئول بخش انتظامات صحن ها و حریم خواهران حرم مطهر رضوی خاطرنشان کرد: دفاتر امانت چادر در همه ورودی‌های حرم شامل شیخ طبرسی، شیخ طوسی، نواب صفوی، ورودی غدیر و نیز ورودی‌های باب‌الرضا(ع)، باب‌الجواد(ع) و باب‌الکاظم(ع) به صورت شبانه‌روزی آماده ارائه خدمات به زائران بارگاه منور رضوی است.

وی ادامه داد:تامین چادر و دیگر اقلام مورد نیاز و تقاضا آستان قدس رضوی با تامین ۵ هزار چادر آستین دارو جلوبسته در طرح‌ها و سایزهای متنوع، بستر ارائه این خدمت را فراهم کرده و بانوان خادمیار نیز با حفظ احترام کامل، زائران را برای استفاده از این چادرهای امانی راهنمایی می‌کنند.

خیرالسادات عنوان کرد:در این دفاتر، علاوه بر چادر، سایر اقلام مورد نیاز پیش از تشرف بانوان از جمله گیره روسری، جوراب مناسب و پد لاک پاک‌کن نیز پیش‌بینی شده و متناسب با نیاز و درخواست بانوان به آنها ارائه می‌شود.

مسئول بخش انتظامات صحن ها و حریم خواهران حرم مطهر رضوی گفت:شست و شو و ضدعفونی چادرهای استفاده شده چادرهایی که پس از استفاده زائران به دفاتر امانت بازگردانده می‌شود نیز در صورت نیاز به خیاطی و پس از آن به واحد اتوشویی انتقال داده می‌شود تا پس از رفع آسیب احتمالی، شست و شو و ضدعفونی، برای استفاده سایر زائران مجددا به دفاتر امانت زائر منتقل می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.